خبرگزاری کار ایران

حاتم شاه‌کرمی مطرح کرد:

استان تهران با 660 تعاونی با مدیریت زنان در جایگاه نخست کشور است

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۳۸۲

مدیرکل اداره کار و تعاون استان تهران گفت: تعاونی‌ها تمام تمرکز خود را بر یک فعالیت اقتصادی متمرکز نکنند چراکه تمرکز به صورت صرف روی یک فعالیت اقتصادی موجب آسیب و چالش تعاونی‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حاتم شاه‌کرمی (مدیرکل اداره کار و تعاون استان تهران) در ابتدای سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان تهران از شرکت 660 تعاونی در استان تهران با مدیریت زنان خبر داد و گفت: استان تهران در سطح کشور از حضور زنان در سطح تعاونی دارای رتبه نخست است. در این تعاونی‌ها 10 هزار نفر به صورت مستقیم و 14 هزار نفر به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند و این نشان از توانمندی زنان در سطح تعاونی‌ها دارد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این جشنواره ترویج فرهنگ تعاونی و روحیه تعاون‌گری و الگوهای این بخش اقتصادی به سایر بخش‌هاست.

وی با بیان اینکه در استان تهران 18 هزار تعاونی مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: از این میان چیزی حدود 15 هزار تعاونی در بخش مسکن، تولید، توزیع، خدمات، آموزش و بهداشت و درمان فعال هستند که از این میان تعاونی‌های حوزه آموزش و تولید از تعاونی‌های بسیار موفق می‌باشند.

وی افزود: به تعاون‌گران پیشنهاد می‌کنیم برای حضور در عرصه اقتصاد در بخش تعاونی به بخش تولید و خدمات (بهداشت، درمان، عمران، آموزش) کار کنند چراکه تعاونی‌‌های استان تهران در این زمینه بسیار موفق بودند.

شاه‌کرمی نقطه قوت تعاونی‌های استان تهران را مربوط به حضور تعاونی‌های دانش بنیان بیان کرد و گفت: این نشان از حضور دانشگاهیان در بخش اقتصادی دارد. علاوه بر این در استان تهران 7 تعاونی فرااستانی و ملی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل کار و تعاون استان تهران؛ یکی از برتری‌های تعاونی‌ها به سایر بخش‌های اقتصادی را در این دانست که تعاونی‌ها تمام تمرکز خود را بر یک فعالیت اقتصادی متمرکز نکنند چراکه تمرکز به صورت صرف روی یک فعالیت اقتصادی موجب آسیب و چالش تعاونی‌ها می‌شود.

وی خطاب به مدیران تعاونی گفت: پیشنهاد من به تعاون‌گران این است که براساس کارکرد اجتماعی در تعاون کار کنند چراکه اگر نگرش اجتماعی در عرصه تعاون نباشد آن تعاونی نمی‌تواند در امر فقرزدایی و عدالت اجتماعی جایگاهی به دست آورد.

شاه‌کرمی یکی از مشکلات اساسی در حوزه فعالیت تعاون را نبود گردش در مسئولیت بیان کرد و گفت: در تعاونی‌های مسکن و توزیع به طور ویژه مشاهده می‌شود که مدیران یک تعاونی سالیان سال اداره و مدیریت تعاونی را به دست گرفتند که این به نوبه خود موجب آسیب و فروپاشی تعاونی می‌شود چراکه از ورود ایده‌های نو به تعاونی ممانعت می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: مشکل و آسیب دیگر تعاونی‌ها این است که اتاق‌های تعاونی و اتحادیه‌ها حضور خود را در عرصه کسب و کار اقتصادی و درآمد کم کرده و در بخش نظارتی که وظیفه اصلی آنان در تعاونی‌هاست بیفزایند. در این جشنواره 18 تعاونی برتر، 8 تعاونی برگزیده یک تعاونی سبز و یک تعاونی سفیر انتخاب شد که برای این عزیزان آرزوی توفیق دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز