خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان قائمشهر :

اشتغال، بزرگترین دغدغه دولت/ نرخ بیکاری در شهرستان 14.2 درصد است

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۶۸۰

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بسیاری از بیماری های روانی به دلیل عدم اشتغال است و با ایجاد اشتغال بخش بزرگی از نگرانی های روانی کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائمشهر، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قائمشهر در جمع خبرنگاران، بزرگترین دغدغه و نگرانی آحاد جامعه و دولت را اشتغال بیان کرد و افزود: دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد اشتغال برنامه های متنوعی را ایجاد کرده است.

سید علی اصغر حسینی همچنین آمار بالای طلاق، اعتیاد، سرقت و دیگر ناهنجاری های عمومی را عامل بیکاری دانست و گفت: با ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان درصد ناهنجاری ها کاهش می یابد.

حسینی افزود: بسیاری از بیماری های روانی به دلیل عدم اشتغال است و با ایجاد اشتغال بخش بزرگی از نگرانی های روانی کاهش می یابد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قائمشهر با اشاره به ایجاد طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی توسط دولت گفت:مجلس به دولت اجازه داد تا ازمنابع صندوق توسعه ی ملی جهت تامین سرمایه ی مورد نیاز برای اجرای طرح های اشتغالزا در سطح کشور برداشت کند.

حسینی سهم شهرستان قائمشهر از طرح اشتغال روستایی را دوازده میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: صدوهفتاد و یک طرح با رقم چهارده میلیارد و 200 میلیون تومان جهت ایجاد اشتغال 356 نفر توسط بانک های عامل پرداخت شد.

وی با بیان اینکه درصد جذب اعتبارات صدوپانزده درصد است، گفت: پانزده درصد بیشتر از اعتبارات خود جذب کرده ایم.

حسینی از پنجاه و نه میلیارد سهم اعتباری شهرستان قائمشهر از محل طرح اشتغال فاگیر خبر داد و تصریح کرد: هفده میلیارد و 600 میلیون تومان تا کنون جذب و توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های دولت توسعه ی مشاغل خانگی است که یک میلیارد 950 میلیون تومان سهم مشاغل خانگی است .

علی اصغر حسینی نرخ بیکاری شهرستان قائمشهر را براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران 14.2درصد عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه تعداد کارگاه های مشمول قانون کار در سطح شهرستان 3400 کارگاه است ابراز کرد :بیست کارگاه با بیش از 50 نفر نیروی کار در سطح شهرستان داریم.

حسینی بیان کرد: هزارو 320 نفر در سطح شهرستان بیمه بیکاری دریافت می کنند که صدو بیست و هشت نفر از آنها جهت آموزش رایگان و اشتغال مجدد به سازمان فنی و حرفه ای معرفی شده اند.

وی افزود:اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال گذشته 50 نفر بوده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قائمشهر با اشاره به دو شرکت کاریابی در این شهرستان گفت :تاکنون زمینه اشتغال 328 نفر توسط کاریابی ها فراهم شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز