خبرگزاری کار ایران

به مناسبت «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» انجام شد؛

رکابزنی شهردار شیراز با فرهنگیان شهر

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۰۶۵

شهردار شیراز به همراه جمعی از کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس به مناسبت «سه شنبه های بدون خودرو» و پاسداشت روز ملی هوای پاک در خط ویژه دوچرخه سواری این کلانشهر رکاب زدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در این برنامه که به همت شورای جوانان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس برگزار شد، گفت: پیام رکابزنی با فرهنگیان به عنوان راهبران فکری جامعه این است که فرهنگیان با آموزش، پرورش و فرهنگ‌سازی می‌توانند به مجموعه مدیریت شهری برای تحقق شعار شهر انسان محور و شاخصه های آن همچون استفاده از حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و ... یاری رسانند.

وی با اشاره به بهره برداری از هشت کیلومتر خط ویژه دوچرخه سواری در شیراز عنوان کرد: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی 22 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری به بهره برداری می رسد. همچنین تلاش داریم طی فازهای بعدی، مسیر ویژه دوچرخه را در نقاط مختلف سطح شهر گسترش دهیم تا شاهد استفاده شهروندان از دوچرخه نه تنها به عنوان یک وسیله ورزشی بلکه به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک و بخشی از سیستم حمل و نقل شهری باشیم.

شهردار شیراز از همه شهروندان برای رکابزنی و ورزش همگانی در خطوط ویژه دوچرخه سواری دعوت کرد و افزود: با گسترش مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و تکمیل این مسیرها برای رفت و آمد از منزل تا محل کار شخصا از دوچرخه استفاده خواهم کرد.

اسکندرپور از ایجاد ایستگاه های کرایه دوچرخه در سطح شهر خبر داد و گفت: در راستای فراهم کردن زمینه استفاده همه شهروندان از دوچرخه این ایستگاه ها فعال می شوند. همچنین با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز مقرر شده است که این ایستگاه ها دوچرخه را به مدت سه ماه به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار دهند.

وی با اشاره به نقش مهم نهادهای متولی در زمینه ترویج و نهادینه سازی فرهنگ استفاده از دوچرخه در سطح شهر اضافه کرد: ضروری است دستگاه‌های متولی زمینه‌های لازم برای تبدیل دوچرخه سواری به یکی از شاخصه‌های شهر شیراز را فراهم کنند.

شهردار شیراز اضافه کرد: طبق آمار در سال 1342 سهم دوچرخه از سفرهای درون شهری 35 درصد بوده است که این میزان هم اکنون به یک دهم درصد کاهش یافته لذا ضروری است با برنامه‌ریزی و گسترش خطوط ویژه دوچرخه سواری، سهم دوچرخه از سفرهای دورن شهری را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز