خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

نظارت‌ها بر بازار و قیمت‌ها جدی‌تر باشد/ برخورد بدون تسامح با متخلفان در بازار

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۰۳۲

​استاندار یزد با تاکید بر لزوم کنترل بازار و نظارت بر قیمت ها گفت: دستگاه‌های مربوطه و بازرسان نظارت و کنترل بیشتر و جدی‌تری بر بازار و قیمت ها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نشست ستاد تنظیم بازار استان یزد پس از اخذ گزارش از دستگاه های مربوطه و اطلاع رسانی در خصوص تامین نیازهای مردم اظهار داشت: مردم نسبت به شرایط کشور توجیه هستند و می داننند قیمت ها افزایش داشته است اما خیلی هم نسبت به وظایف دوستان و دولتمردان اطلاع‌رسانی کامل نشده و مردم نمی‌دانند که در این زمینه چه اقداماتی برای کاهش قیمت ها و ثبات آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مردم کم‌کاری و کوتاهی دستگاه‌های نظارتی در کنترل قیمت‌ها را نمی‌پذیرند، ادامه داد: چیزی که قابل تحمل نیست و در شرایط سخت ممکن است در مقاطعی به وجود آید و شرایط متفاوتی رقم بزند، ضعف نظارت و کم کاری در حوزه‌های مختلف در تنظیم بازار است لذا بدون تسامح با این قضیه برخورد خواهد شد و باید کار با جدیت دنبال شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه پیش بینی شرایط آینده این است که آمادگی بیشتری برای کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها داشته باشیم، اضافه کرد: هیچ قیمتی را نمی‌توانیم بیش از قیمت مصوب کشوری داشته باشیم لذا باید در کاهش قیمت در تولید تلاش کنیم و شفافیت داشته باشیم.

وی همچنین خواستار تشکیل شبکه توزیع برای قشر ضعیف جامعه به ویژه طبقه کارگر شد و عنوان کرد: یک شبکه توزیع مناسبی برای برخورداری همه جامعه به ویژه طبقه محروم و کارگر پیگیری شود چون حس می‌کنم علیرغم همه فعالیت ها، قشر ضعیف و طبقه کارگری توان خرید برخی موارد را ندارد.

استاندار یزد با انتقاد از فروش جعبه ای میوه در شب عید و ایام خاص سال افزود: وقتی میوه را جعبه ای بفروشیم طبقاتی از جامعه در شب عید امکان خرید ندارند لذا شبکه خرده فروشی ایجاد شود تا طبقات محروم نیز از آین نعمت برخوردار شوند.

وی با تاکید بر تقویت نظارت و اطلاع رسانی در خصوص کنترل قیمت ها و برخورد با متخلفان اظهار داشت: دستگاه ها با کار جمعی که دارند فعال تر در این حوزه نظارت وارد شوند و نهادهای غیر دولتی نظارت را بیشتر از گذشته داشته باشند ضمن اینکه برنامه ای مدون که متضمن فعالیت دستگاه ها باشد نیز تهیه و ارائه شود.

استاندار یزد در خصوص تامین گشت قرمز در استان از مناطق جنوبی کشور نیز خاطرنشان کرد: مطرح شده که از سیستان و بلوچستان واردات داشته باشیم که اگر لازم باشد با استاندار سیستان نیز مکاتباتی خواهیم داشت تا مجوزهای لازم نیز صادر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز