خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در پاسخ به نماینده شهرضا:

قراردادهای وقف باید به صورت آنلاین و در فضای عمومی در دسترس باشد

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۸۷۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: به دنبال شفافیت در اسناد اوقاف و قراردادها هستیم

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید عبالس صالحی که برای پاسخگویی به سوال سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا درباره عدم شفافیت در سازمان اوقاف و امور خیریه به مجلس آمده بود، اظهار کرد: یکی از اتفاقات بزرگ دینی و فرهنگی ما مربوط به بحث وقف بوده است و توجه به نظام موقوفات می‌تواند کمک کند تا مسیری که در گذشته داشتیم تداوم پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این مساله‌ای جدی و مورد توجه وزارتخانه است. مسیرهایی که ما دنبال می‌کنیم در چند بخش است که از جمله آن‌ها توجه به سامانه گویا و شفافیت است.

وی تاکید کرد: ما باید فضای مراجعات حضوری را از بین ببریم که سامان‌های گویا برای مراجعات غیرحضوری ایجاد شود. شفافیت در نظام قراردادهای وقفی و نظام اسنادی اوقاف باید امکان بروز و ظهور داشته باشد، درباره نظام پرداخت‌ها نیز در حوزه ایجاد شفافیت کارهای قابل توجهی انجام شده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: شفافیت در نظام نیات وقفی نیز قابل توجه است که موقوفات بر اساس نیات واقعی طبقه بندی شود. نظام حسابرسی آشکار و پیوسته که تراز های مالی در آن اتفاق بیافتد باید تعیین شود و در معرض افکار عمومی قرار بگیرد. 

وی با اشاره به حضور «خاموشی» در مدیریت این سازمان اظهار کرد: این مسائل را آقای خاموشی در سازمان پیگیری می‌کنند. ما باید به سمت یک نگاه اعتمادساز اجتماعی حرکت کنیم. مسیرهایی که در ادامه راه خواهیم داشت مسیری پویاتر و شفاف‌تر در ارائه گزارش به مردم خواهد بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید حوزه اسنادی شفاف‌تر شود و مورد بازخوانی و استنادسازی قرار گیرد، عنوان کرد: گام‌هایی در این مسیر طی شده و در حال حاضر در حوزه بازخوانی و قرائت جدید اسناد قرار داریم چنانچه تاکنون ۱۶ هزار سند وقفی بازخوانی جدید و بارگذاری شده و در بانک اصناف قرار گرفته است.

صالحی در ادامه با بیان اینکه بحث نیات واقفین نیز مورد لیست‌برداری روشن قرار گرفته و باید مسیر دقیقی را طی کند، اظهار داشت: در مجموع در آغاز دوره جدید نظام اسنادی و احصاء نیات واقفین را دنبال می‌کنیم و معتقدیم قراردادهای وقف باید به صورت آنلاین قابل مراجعه بوده و در فضای عمومی در دسترس باشد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در حوزه بقاع متبرکه عنوان کرد: باید در خصوص هیئت امنا دقت بیشتری شود تا ایجاد اعتماد منطقه‌ای و محلی کند چرا که هر بقعه یک سازمان مستقل و مجموعه حقوقی است که سازمان‌های مالی آن باید به صورت کامل ثبت و ضبط شود و امکان انتشار داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز