خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی غرفه استان‌ها در نمایشگاه‌های گردشگری/ ارائه همه داشته‌های یک استان در یک غرفه

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۵۷۹

معاون گردشگری کشوری با بیان اینکه امسال ساز و کار تازه‌ای برای نمایشگاه‌های گردشگری داخلی در نظر گرفته شده، گفت: امسال در نمایشگاه‌های گردشگری غرفه‌ای با نام استان وجود دارد که در آن تمام داشته‌های یک استان، به صورت یکجا در یک غرفه برای گردشگران به نمایش گذاشته می‌شود.

ولی اله تیموری (معاون گردشگری کشور) در آستانه آغاز نمایشگاه گردشگری استان تهران درباره روند تازه‌ای که برای برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری داخلی در نظر گرفته شده است، به خبرنگار ایلنا گفت: یکی از مشکلاتی که همیشه در حوزه شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری حتی در خارج از کشور داشتیم، عدم تمرکز غرفه‌های گردشگری بود. به عنوان مثال عمدتا در نمایشگاه‌های گردشگری می‌دیدیم که بخش‌های مختلف این حوزه همچون آژانس‌دارها و هتل‌ها هر کدام برای خود و جدا از یکدیگر در گوشه‌ای حضور داشتند. در صورتی که برای جذب گردشگران باید شرایطی را فراهم کرد که گردشگران بتوانند با یک نگاه جامع از همه داشته‌های مقصد اطلاع پیدا کنند و به این صورت مقصد مورد نظری را برای سفر انتخاب کنند. یعنی به نوعی در یک غرفه و تحت عنوان یک پکیج سفر همه امکانات سفر همچون حمل و نقل، اقامت، پذیرایی و معرفی جاذبه‌ها به گردشگران ارائه شود. از نظر بنده عملی کردن این موضوع به شدت می‌تواند در انتخاب مقصدهای مختلف از سوی گردشگران تاثیرگذار باشد.

وی افزود: سال‌های گذشته شاهد این موضوع بودیم که هر کدام از متولیان حوزه گردشگری حتی در نمایشگاه‌های داخلی خودمان هم در سالنی جداگانه مستقر می‌شدند. به این صورت تمرکزی در غرفه‌های نمایشگاه وجود نداشت و گردشگران بعد از اینکه دو سالن را می‌دیدند، خسته شده و از دیدن بقیه غرفه‌ها که تکمیل کننده پکیج سفر بود، صرف نظر می‌کردند. به این ترتیب افراد کمی جذب تورهای موجود در نمایشگاه می‌شدند. در صورتی که اگر همه اجزای گردشگری و کسانی که متولی تهیه اجزا سفر هستند، در نمایشگاه گردشگری کنار یکدیگر قرار بگیرند؛ غرفه‌های مورد نظر جامعیت لازم را داشته و گردشگران با راحتی بیشتری به سوی پکیج‌های سفر داخلی جذب می‌شوند.

معاون گردشگری کشور در ادامه اظهار کرد: امسال این سیاست را عملی کردیم و براساس آن باید همه اجزای دست‌اندکار خدمات‌رسانی گردشگری در یک غرفه جمع شود. نام این غرفه نه غرفه گردشگری و نه حتی میراث فرهنگی است، بلکه غرفه استان نام دارد که برای هر استان متقاضی درنظر گرفته شده است. یعنی به نوعی در آن غرفه آژانس، هتل، غذا، حمل و نقل، فعالیت‌های شهرداری‌ها و بخشداری‌هایی که در حوزه گردشگری انجام شده و همین‌طور موارد دیگری که به گردشگری مربوط می‌شود، وجود دارد.

وی افزود: این غرفه نشان دهنده ظرفیت‌های گردشگری یک استان است که همه در یک غرفه کنار هم قرار گرفته‌اند. یعنی به نوعی با تمرکز ایجاد شده، اگر شما بخواهید ببینید که در اصفهان چه چیزی وجود دارد، همه را یک جا در این نمایشگاه‌ها می‌بینید. چراکه همه اجزا کنار همدیگر قرار گرفتند. این ویژگی متمایز نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته است.

تیموری همچنین درباره برگزار کردن نمایشگاه استانی توسط استان‌ها باتوجه به اینکه برخی مسئولان استانی با متولیان کشوری گردشگری ارتباط ندارند، گفت: فرایند نمایشگاه‌های گردشگری داخلی و خارجی تفاوت چندانی با هم ندارند و بازار هدف شما علاوه بر مقاصد خارج از کشور، در سطح استان نیز می‌تواند باشد. بر همین اساس هر استان براساس ویژگی‌های فرهنگی، جغرافیایی و همه چیزهای دیگری که دارد، تعدادی از استان‌ها و بخش‌ها را به عنوان بازار هدف خود شناسایی می‌کنند. وقتی بازار هدف شناسایی شد، مشخص می‌کنند که از کدام استان‌های مجاور می‌توانند گردشگرانی را به سمت بازار هدف خود جذب کنند.

وی با بیان اینکه ارتباط تنها در نمایشگاه‌های گردشگری شکل نمی‌گیرد، ادامه داد: بعد از شناسایی بازارهای هدف، باید دست‌اندرکاران استان‌ها را در قالب تورهای آشنایی‌سازی با نمایشگاه‌هایی که در استان خود و دیگر استان‌های مجاور برگزار می‌شود، آشنا کرد. سپس برنامه‌ریزی انجام می‌شود و به عنوان مثال به صدا و سیمای استان شناسایی شده در بازار هدف می‌روند و محصول و نمایشگاه خود را معرفی می‌کنند. همچنین از آژانس‌های فعال استان و کشور دعوت می‌کنند که در قالب تور آشنایی‌سازی در نمایشگاه مورد نظر شرکت کنند و حتی خدمات خودشان را معرفی کنند. به این صورت ارتباط لازم به مرور شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز