خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پیشنهاد تشکیل سازمان قطارهای حومه‌ای در برنامه ششم

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت وجود قطارهای حومه‌ای برای تردد مسافران گفت: در برنامه ششم توسعه پیشنهاد تشکیل سازمان قطارهای حومه‌ای را دادیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محسن پورسیدآقایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از سیاست‌های جدی وزارت راه و شهرسازی توسعه حمل و نقل حومه‌ای است، گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های دولت پیوند حمل و نقل با شهرسازی است که یکی از راهکارهای آن ایجاد قطارهای حومه‌ای خواهد بود.

وی افزود: با قطارهای حومه‌ای می‌توانیم ساکنان حومه شهر را به مراکز شهرها متصل کنیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن با بیان اینکه جابجایی مسافر با قطارهای حومه‌ای در سال گذشته رشد قابل توجهی داشت، گفت: در حالی که در سال 93 ، حمل و نقل با قطارهای حومه‌ای به 2 میلیون نفر بود امسال این آمار به 4.5 میلیون نفر افزایش یافت و بنا داریم آینده سال آینده به 7 میلیون نفر برسد.

پورسیدآقایی افزود: طبق برنامه امسال خط سوم راه آهن گرمسار ورامین ساخته می‌شود همچنین بنا داریم خط تهران – کرج را هم چهارخطه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خط سوم راه‌آهن تهران – کرج در چند سال آینده ساخته می‌شود و خط چهارم آن هم تا پایان سال به افتتاح می‌رسد.

وی ادامه داد: بنا داریم که برای تمام کلانشهرها (مشهد ، اصفهان ) قطار حومه‌ای ایجاد کنیم و همچنین خط آهن آنها به 4 خط برسانیم.

پورسیدآقایی از پیشنهاد تشکیل سازمان قطارهای حومه‌ای در برنامه ششم خبر داد و گفت: معتقدم با تشکیل سازمان قطارهای حمل و نقل حومه‌ای می‌توان این موضوع را به طور جدی‌تری دنبال کنیم و کمبود قطار در حوزه حمل و نقل حومه‌ای را برطرف کنیم.

 

کد خبر : ۴۰۰۵۰۴