خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران‌خودرو بیان کرد:

خریداران 2008 به نوبت خودروی خود را تحویل می‌گیرند/ سیاست ما افزایش قیمت پلکانی خودرو است

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۴۹۱

هاشمی یکه‌زارع اظهار داشت: پژو به ایران آمد، پول آورد و هم اکنون سرمایه‌گذاری‌های آن در کشور موجود است. ضمن آنکه تکنولوژیی که آنها آورده‌اند اکنون در حال استفاده است و بر همین اساس ما تلاش خواهیم کرد که بدون حضور این شرکت نیز تولیدات خود را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه سومین نمایشگاه خودرو و قطعات در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت قرارداد پژو گفت: تلاش شد که بعد از خروج این شرکت از ایران خودروهایی که در این قرارداد ذکر شده بود در داخل و بدون حضور این کمپانی فرانسوی تولید شود که در بخش اول خودروی پژو 301 سال آینده عرضه خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: 301 داخلی‌سازی شده و تولیدات آزمایشی آن در حال انجام است و اولین سری آن در اسفند امسال به بازار خواهد آمد.

وی ادامه داد: در خصوص 2008 نیز داخلی‌سازی‌هایی دارد صورت می‌گیرد که بتوانیم تولید بالایی داشته باشیم. امیدوار هستیم که این خودرو را در سال آینده بتوانیم داخلی‌سازی را در مرحله بالایی داشته باشیم.

یکه‌زارع در خصوص برخی شایعات که پژو به صورت چراغ خاموش هنوز در ایران فعالیت دارد گفت: من از این موضوع خبر ندارم اما تفاوت حضور پژو و طرح آن در سال 91 با 97 این بود که درسال 91 این شرکت به ایران پشت کرد اما اکنون گام به گام ایران را ترک می‌کند.

وی در خصوص تامین منافع ملی در قرارداد با این خودروساز فرانسوی گفت: پژو به ایران آمد، پول آورد و هم اکنون سرمایه‌گذاری‌های آن در کشور موجود است. ضمن آنکه تکنولوژیی که آنها آورده‌اند اکنون در حال استفاده است و بر همین اساس ما تلاش خواهیم کرد که بدون حضور این شرکت نیز تولیدات خود را ادامه دهیم.

یکه‌زارع در خصوص وضعیت قطعه‌سازان گفت: همیشه وضعیت به این شکل باقی نخواهد ماند. باید به صورت کلی به مشکلات این حوزه نگاه شود. در صنعت خودرو عوامل دیگری همچون مناسبات بانکی و میزان نقدینگی نیز تاثیرگذار است.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت پلتفرم داخلی در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: برای اجرای آن حداقل دو سال و نیم زمان لازم است که ما در حال پیگیری آن هستیم.

وی در خصوص موعد تحویل خودروهای 2008 نیز گفت: خریداران این خودرو به نوبت در حال دریافت خودروهای خود هستند و مطابق قرارداد خسارت‌ها و جریمه‌های تاخیر خود را دریافت خواهند کرد.

زارع در خصوص زمان تحویل خودروهای ثبت نام شده گفت: خریداران نگرانی از تحویل خودروهای ثبت نام شده نداشته باشند. این خودروها با کمی تاخیر تحویل داده خواهند شد. پیش فروش‌هایی که در سایت صورت می‌گیرد با مجوز وزارت صنعت است. ما دو هفته قبل پیش فروش داشتیم و طی دو هفته آینده نیز دوباره پیش فروش خودروهای جدید خواهیم داشت.

وی در خصوص قیمت‌گذاری خودرو گفت:‌ این موضوع را باید از متولی آن بپرسیم اما ما نیز در این خصوص ملاحظاتی داریم به هر حال با وجود تحریم‌ها محدودیت‌هایی به وجود آمده و تولید ما کاهش داشته است که افزایش قیمت می‌تواند در وضعیت شرکت مثبت واقع شود. ما با عنوان تولیدکننده تمایل داریم خودرو با قیمت مناسب عرضه شود و از طرف دیگر توانایی خریداران مدنظر قرار بگیرد.

زارع افزود: ما تلاش داریم که کمترین افزایش را در خودروهای پرتیراژ داشته باشیم. سیاست ما افزایش قیمت پلکانی خودرو است و به دنبال افزایش ناگهانی نیستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز