خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

افت 40 درصدی فروش سینماها در دی ماه/نمایش جام ملت‌های آسیا در سینماها

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۷۵۳

رئیس انجمن سینماداران معتقد است علاوه بر تقاضای مخاطبان برای پخش مسابقات جام ملت‌های آسیا در سالن‌های سینما، نمایش این مسابقات باعث رونق سینماها می‌شود.

محمدقاسم اشرفی (رئیس انجمن سینماداران کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت فروش فیلم‌ها در اکران گفت: متاسفانه فروش فیلم‌ها در هفته‌های اخیر افت کرده است و این میزان افت نیز تعجب ما را به دنبال داشته زیرا باتوجه به فیلم‌هایی که هم‌اکنون در سینماها در حال اکران است، توقع فروش بیشتری را داشتیم اما رقم فروش راضی‌کننده نیست و افت محسوسی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: استقبال از فیلم‌های سینمایی حدود یک ماه است که کاهش پیدا کرده و میزان فروش فیلم‌ها از انتهای آذرماه با روند کاهشی روبرو شده است و حدود 40 درصد شاهد فروش فیلم‌ها در ماه جاری نسبت به ماه گذشته هستیم.

وی با اشاره به دلایل کاهش مخاطبان گفت: اصلی‌ترین دلیل مشکلات اقتصادی مردم و کاهش قدرت خرید و همچنین فرارسیدن فصل امتحانات مدارس و دانشگاه‌هاست. تبلیغات نیز نقش مهمی دارد و به جز چند فیلم مثل مارموز و بمب یک عاشقانه سایر فیلم‌ها از تبلیغات زیاد قوی برخوردار نیستند.

رئیس انجمن سینماداران ادامه داد: پیشنهاد جدی ما فراهم آوردن فرصتی برای پخش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینماست زیرا باتوجه به تجربه خوب پخش مسابقات فوتبال جام جهانی و همچنین جام باشگاه‌های آسیا، پخش مسابقات در سالن‌های سینما جزو علاقمندی‌های مخاطبین سالن‌های سینماست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نمایش مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در سالن‌های سینما باعث بالا رفتن فروش و همچنین استقبال از سینماها می‌شود و تأثیر مثبتی روی فروش فیلم‌های سینمایی خواهد داشت. به گونه‌ای که با نمایش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما فروش سالن‌های سینما صد در صد افزایش پیدا می‌کند.

اشرفی با اشاره به اینکه در جلسه سه‌شنبه 11 دیماه پیشنهاد نمایش مسابقات فوتبال مطرح خواهد شد، افزود: هدف اول ما پخش مسابقات بازی‌های تیم ملی ایران و بعد مسابقات مهم مراحل دیگر است همچنین از درآمد حاصل از نمایش مسابقات فوتبال سهم صاحبان فیلم‌ها و پخش‌کنندگان پرداخت می‌شود و در عوض نمایش فوتبال به آنها سانس اضافه تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه قیمت بلیت افزایش پیدا نخواهد کرد، افزود: پیشنهاد ما مانند دوره‌های گذشته و به‌رغم تورم لجام گسیخته قیمت 20 هزار تومان برای هر بلیت است البته این مساله باید بعد از تصویب در کارگروه اکران و وزارت ارشاد اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز