خبرگزاری کار ایران

آشنایی خبرنگاران قزوینی با راه‌های کاهش خسارت زلزله

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۳۵۱

خبرنگاران قزوین با شرکت در دوره آموزشی با مخاطرات و پیامدهای حوادث غیر مترقبه از جمله زلزله و راهکارهای مقابله و کاهش خسارات آن آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش آثار و بلایای طبیعی، دوره آشنایی با مخاطرات ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه عصر یکشنبه در مرکز آموزشی جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد.

محمد حسین نامی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور در این دوره آموزشی درباره ضرورت آموزش‌های همگانی برای کاهش خسارات ناشی از حوادث بویژه زلزله گفت: بسیاری از نقاط کشور ما در معرض خطر زلزله است لذا همه ما در صورتی که آمادگی کافی برای مواجهه صحیح با زلزله را نداشته باشیم؛ ممکن است از عواقب ناشی از آن، آسیب‌های شدیدی ببینیم.

وی بیان کرد: همه ما می‌توانیم با انجام اقدامات ساده، از سلامت خود و اطرافیانمان، به نحو مؤثری محافظت کنیم هر چند با دانش فعلی بشر زمان، مکان و بزرگی زلزله قابل پیش‌بینی نیست اما با آموزش و افزایش آمادگی‌ها می‌توان خود را مصون کرد و کمتر آسیب دید.

نامی اضافه کرد: حفظ آرامش و خونسردی، لازمه رویارویی با هر حادثه‌ای است. رفتارهای هیجانی و احساسی در زلزله، می تواند منجر به آسیب‌های جسمی و روان‌شناختی شود و باید بیاموزیم تا خود را برای حوادث آماده کنیم.

وی گفت: با آموزش‌های تخصصی و مهارتی می توانیم خسارات حوادث را کاهش داده و خود را در برابر حوادث ایمن کنیم و هنوز اقدامات زیادی باید انجام شود تا بتوانیم آمادگی خود را در شرایط اضطراری حفظ کرده و با کمترین آسیب از حوادث عبور کنیم.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور یادآورشد: زلزله از جمله حوادث طبیعی است که کشور را تهدید می‌کند لذا قبل از زلزله لازم است، شناسایی مکان‌های پر خطر و کم خطر برای پناه‌گیری را انجام دهیم.

وی درباره اقدامات پس از زلزله و حین زلزله هم نکاتی را برای خبرنگاران بازگو کرد و اظهارداشت: رسانه ها باید با اطلاع رسانی درست و بموقع زمینه آموزش همگانی را مهیا کنند.

این دوره آموزشی با همکاری انجمن صنفی روزنامه نگاران استان و معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز