مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
کیفیت آموزش در دوره متوسطه ارتقا پیدا کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به نقش بنیادین دوره متوسطه در نظام تعلیم و تربیت، بر ضرورت ارتقای کیفی آموزش در این مرحله تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه هماندیشی ارائه برنامههای حوزه معاونت آموزش متوسطه، به منظور ارائه اهداف و مأموریتها با حضور حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان، ساسان شهری معاون آموزش متوسطه و کارکنان حوزه معاونت آموزش متوسطه عصر امروز در سالن جلسات ساختمان شهید قدرتالله چگینی برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به نقش بنیادین دوره متوسطه در نظام تعلیم و تربیت، این مقطع را نقطه عطف فرآیند تربیت نیروی انسانی توانمند، کارآمد و مسئولیتپذیر دانست و بر ضرورت ارتقای کیفی آموزش در این مرحله تأکید کرد.
اصغری اضافه کرد: دوره متوسطه بهعنوان مقطع پایانی آموزش عمومی، از نظر تربیتی، علمی و مهارتی، جایگاهی راهبردی در نظام آموزش و پرورش دارد.
وی ادامه داد: خروجی این مرحله، مستقیماً وارد دانشگاه، حوزه اشتغال یا زندگی اجتماعی میشود؛ بنابراین، کیفیت آموزش در این مقطع نهتنها بر آینده فردی دانشآموزان، بلکه بر ارزیابی کلی جامعه از نظام آموزشی تأثیرگذار است.
اصغری با تبیین اهمیت آموزشهای مهارتی در شاخههای کاردانش و فنیوحرفهای اظهار کرد: در شرایطی که نیاز بازار کار به تخصصهای کاربردی و مهارتمحور روزبهروز در حال افزایش است، توانمندسازی دانشآموزان در حوزههای عملی ضرورتی انکارناپذیر برای نظام تعلیم و تربیت محسوب میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین تصریح کرد: تلاش برای بهبود جایگاه استان در ارزیابیهای ملی، یک اولویت مدیریتی است که مستلزم تعامل مستمر، شفافیت عملکرد، تحلیل دادهمحور و اصلاح فرآیندهای اجرایی است. هدف حرکت از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب در چارچوب سیاستهای کلان آموزش و پرورش است.
اصغری با تأکید بر لزوم ارتقای سطح نظارت علمی و برنامهریزی راهبردی در حوزه آموزش متوسطه افزود: این مقطع باید محور سیاستگذاریهای تربیتی، مهارتی و آیندهپژوهانه باشد؛ چرا که کیفیت عملکرد در این مرحله، تصویر نهایی از اثربخشی نظام آموزشی در سطح جامعه را شکل می دهد.