خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی تهران:

بنای یزد گرد عین به عین ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۲۹۶

بعد از تخریب نمای اصلی بنای تاریخی بنگاه فرد شیشه (یزد گرد)، معاون میراث فرهنگی تهران از الزام مالک برای ساخت عین به عین این تخریب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اوایل دی ماه بود که حضور بیل مکانیکی‌ها در خیابان ری بالاتر از میدان شوش روبه‌روی بنگاه فرد شیشه (یزد گرد) همه را بهت زده کرد چراکه این بنا ۱۷ روز قبل از آن به صورت اضطراری در فهرست میراث ملی با شماره ۳۲۱۷۰ به ثبت رسیده بود. با این وجود بیل مکانیکی‌ها به جان این بنای تاریخی که قدمت آن به اواخر قاجار – اوایل پهلوی می‌رسد، افتادند و نمای اصلی آن را تخریب کردند.

محسن‌ شیخ الاسلامی (معاون میراث فرهنگی تهران) درخصوص این تخریب عنوان کرد: این تخریب به دلیل ناهماهنگی‌های موجود در شهرداری منطقه ۱۲ اتفاق افتاده است که بر اثر آن حدود ۴۰ درصد نمای بنای یزدگرد ویران شد.

او با اشاره به آنکه چندی پیش ابلاغیه رفع خطر توسط ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۱۲ به مالک داده شده بود، گفت: این ابلاغیه منجر شد تا صورت مسئله پاک شود؛ چراکه رفع خطر می‌تواند از راه‌های دیگر نیز انجام شود اما مالک درصدد تخریب نمای ضلع غربی ساختمان برآمد که به محض اطلاع ما، کارشان متوقف شد.

معاون میراث فرهنگی تهران با اشاره به آنکه این بنا به‌صورت اضطراری در فهرست میراث ملی ثبت شده است، گفت: تخریب‌ها متوقف شده و مالک موظف شد تا بنا را عین به عین بازسازی کند چراکه بنگاه فرد شیشه (یزد گرد) یکی از ارزش‌های شهر تهران به حساب می‌آید.

او درخصوص اهمال شهرداری و دست داشتن یکی از کارکنان شهرداری در این تخریب گفت: در جریان جزییات این امر نیستم اما چیزی که اطلاع داریم این است که شهردار منطقه ۱۲ همکاری خوبی با ما داشت و دستور توقف تخریب‌ را داد.

بنای یزد گرد عین به عین ساخته می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز