خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

وضعیت معابر شهری قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۸۱۷

شهردار تهران گفت: در سال‌های اخیر علی رغم تلاش‌های خوبی که انجام شده است، اما متاسفانه وضعیت معابر شهری قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه باید گوش شنوای کسانی باشیم که هیچ کس صدای آنها را نمی‌شنوند، گفت: سازمان بهزیستی مصداق چنین توصیفی است و صدای افرادی را می‌شنود که کمتر در جامعه دیده می‌شوند.

وی با اشاره به وظایف مشترک بهزیستی و شهرداری تهران گفت: یکی از مهم ترین وظایف مشترک بهزیستی و شهرداری تهران مناسب‌سازی فضای شهری است و این موضوعی بسیار مهم است به ویژه برای کشوری که جنگ را پشت سر گذاشته است.

شهردار تهران ادامه داد: در سال‌های اخیر علی رغم تلاش‌های خوبی که انجام شده است، اما متاسفانه وضعیت معابر شهری قابل قبول نیست.

حناچی با بیان اینکه آموزش دومین هدف مشترک ما و بهزیستی است، گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی و توسعه جامعه هدف از اهداف مشترک ما است و امیدوارم مناسب‌سازی فضای شهری برای حضور معلولان در جامعه به سرعت انجام شود.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به کودکان کار گفت: تاکنون هزار کودک کار توسط همکاران من پایش شده‌اند که با تلاش‌هایی که انجام شده قرار است، روزانه ۵ کودک کار در مراکز درمانی شهر برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کنند که در مجموع روزانه ۹۰ کودک کار به مراکز خدمات درمانی شهر مراجعه می کنند. معتقدم برای ساماندهی کودکان کار و حل مشکل آنان باید از ظرفیت سمن‌ها، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود. همچنین باید به خانواده‌های آنها آموزش لازم ارائه شده و در حل مشکلات آنان نیز بکوشیم.

شهردار تهران با اشاره به کارگران پاک‌بان در فضای سبز در شهرداری تهران گفت: ۱۶۷۰۰ کارگر پاکبان در فضای سبز شهری توسط همکاران ما در شهرداری مورد پایش قرار گرفتند که این افراد از اقشار محروم جامعه هستند و از این تعداد نیز ۲۵۰۰ کارگر پاکبان شناسایی شده که به بیماری مبتلا بودند و به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند و همچنین چهار نفر از این افراد نیاز به عمل جراحی داشتند که اقدامات لازم برای آنها انجام شده است. همچنین کارگران افغانستانی نیز که در شهرداری تهران حضور دارند، تحت پوشش این مسئولیت حرفه‌ای قرار گرفته اند.

وی در پایان گفت: امیدوارم در آینده شاهد همکاری بیشتر بین دو سازمان بهزیستی و شهرداری تهران باشیم.

همچنین خدادای رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اجتماعی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه از ۱۲۸ ماده نزدیک بر ۳۱ ماده مربوط به آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: این امر حاصل زحمت مجلس و همکاران ما در بهزیستی صورت گرفت که از روحیه تعاملی و همکاری محسنی‌بندپی تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز