خبرگزاری کار ایران

زاهدی عنوان کرد:

روند کاهشی طلاق در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۷۹۴

استاندار قزوین گفت: پدیده طلاق در استان قزوین هفت درصد کاهش یافته که نشانگر تلاش دستگاه های اجتماعی و توجه مردم به این موضوع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با مدیر کل و کارکنان ثبت احوال استان قزوین، افزود: کاهش هفت درصدی طلاق در استان قزوین طی 9 ماه سال جاری با وجود اینکه این پدیده در کشور افزایش داشته است به فرهنگ خود مردم قزوین، تلاش دستگاه های مرتبط و متولیان امور اجتماعی باز می گردد که جای خوشحالی و مسرت دارد.

وی افزود: متاسفانه در این مدت کاهش 9 درصدی ازدواج را نیز در استان شاهد هستیم که به وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه و تغییر دیدگاه جوانان در خصوص ازدواج باز می گردد.

وی گفت:بسیاری از جوانان امروزه به ازدواج و مسئولیت پذیری تن نمی دهند و باید تلاش کنیم تا مشکلات مربوط به ازدواج حل شود.

زاهدی با تبریک یکصدمین سالروز تاسیس ثبت احوال، گفت: این سازمان یکی از قدیمترین سازمان های کشور است که در نوسازی اداری کشور بعد از انقلاب در کنار گمرک و دارایی شکل گرفت و طی 40 سال اخیر فعالیت های خوبی داشته است.

وی گفت: ثبت احوال یکی از زیربنایی ترین سازمان هایی کشور که در ارتباط با حقوق عمومی و مردمی تلاش می کند و ثبت چهار واقعه حیاتی که توسط این سازمان صورت می گیرد برای تبعات حقوقی آن است.

استاندار ادامه داد:امروزه اگر کسی شناسنامه نداشته باشد از بسیاری حقوق اجتماعی محروم می شود و در واقع ثبت چهار واقعه حیاتی تولد، وفات، ازدواج و طلاق اساسی ترین کار در راستای حفظ حقوق اساسی و حقوقی شهروندان جامعه است.

وی با بیان اینکه برای دریافت کارت هوشمند ملی باید اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد، افزود: از ابتدای سال آینده کارت‌های ملی معتبر نیست و کسانی که کارت‌های هوشمند ملی نداشته باشند در بانک‌ها و فرودگاه‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد بنابراین باید هرچه سریعتر برای دریافت کارت های هوشمند ملی اقدام کنند.

این مسئول اضافه کرد: در سال های اخیر کارهای خوبی برای هوشمندسازی کارت های ملی انجام شده است و با تکمیل آن باید خیلی از امور را به کارت هوشمند ملی محول کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز