خبرگزاری کار ایران

کاهش وابستگی صندوق توسعه به نفت در بودجه 98 / سهم نفت تغییر نکرد

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۲۴۸

بر اساس برنامه ششم توسعه سهم صندوق از محل فروش نفت 34 درصد است که با توجه به شرایط کشور این سهم در بودجه سال 98 به 20 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،  یکی از موراد مهم و بحث برانگیز در لایحه بودجه سهم  صندوق توسعه ملی بود، بر اساس برنامه ششم توسعه سهم صندوق از محل فروش نفت 34 درصد است که با توجه به شرایط کشور این سهم در بودجه سال 98 به 20 درصد کاهش یافته است.

 همچنین سقف صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گازی 1370362000 میلیون ریال است و گازرسانی به مناطق روستایی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی از محل سهم 14.5 درصد شرکت ملی گاز به ارزش 15000000 میلیون ریال تامین هزینه خواهد شد.

شرکت ملی نفت نیز 60000000 میلیون ریال را از منابع خوراک تحویلی به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها را به حساب خزانه واریز و خزانه نیز موظف است 50 درصد آن را در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت شبکه راه‌های اصلی  و فرعی و روستایی، بازافرینی شهری و فرودگاه و مسکن مهر هزینه کند و نیز 13 درصد در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، 17 درصد در اختیار وزارت جهاد کشاورزی، 17 درصد در اختیار بنیاد مسکن و 3 درصد در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز