خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در مراسم امضای تفاهم‌نامه تولید و اشتغال در سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد:

می‌توانیم تبصره 18 را در راستای ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر واکاوی مجدد کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۹۵۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فرهنگ و هنر جوانان تحصیلکرده فراوانی داریم که آمادگی حضور در شغل را دارند و ما می‌توانیم تبصره 18 را در راستای ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر، واکاوی مجدد کنیم و به نوعی این تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان برنامه و بودجه در این راستا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در مراسم امضای تفاهم‌نامه تولید و اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر که در سازمان برنامه و بودجه منعقد شد، در مورد این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه را باید به فال نیک گرفت که پس از شب یلدا امضا می‌کنیم. اگر روح جامعه ایرانی را در تاریخ ارزیابی کنیم، مشاهده می‌کنیم که فرهنگ و هنر پایگاه ویژه‌ای در آن دارد. به گونه‌ای که نمی‌شود جایی از ایران به عنوان نماد و سابقه تاریخی دید اما نقش فرهنگ و هنر را در آن ندید. فرهنگ و هنر ایران در همه دوره‌های تاریخی استمرار داشته و هیچ دوره‌ای نبوده که این روح در آن دمیده نشده باشد بنابراین فرهنگ و هنر با هویت ایرانی درهم تنیده شده است.

وی ادامه داد: بنابراین سرمایه‌گذاری در فرهنگ و هنر در واقع سرمایه‌گذاری در هویت ایرانی است. هویتی که ما در کل جهان براساس آن تعریف می‌شویم و تمایزها و امتیازهای ما براساس این نگاه تفسیر می‌شود از سویی با نگاه به اقتصاد متوجه می‌شویم در گذشته اقتصاد فرهنگ و هنر بخش مهمی از اقتصاد ایران را تشکیل می‌داد و بخشی از تولید ملی از حوزه فرهنگ و هنر برمی‌خاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با ترکیب این دو نگاه یعنی هم از زاویه تمدن ایرانی و هم از زاویه اقتصادی می‌توان با افزایش سرمایه‌گذاری آن را تقویت کرد. باید توجه داشت که ما در حوزه فرهنگ و هنر استعداد بالفعل داریم؛ مثلا در حوزه سینما استعداد قابل توجهی وجود دارد، در حوزه تئاتر بیش از هفت هزار اجرا و صد هزار نفر فعال آن، بیش از 50 هزار نفر فعال در بخش موسیقی و بیش از پنج هزار رسانه مکتوب و غیرمکتوب داریم.

صالحی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر جوانان تحصیلکرده فراوانی داریم که آمادگی حضور در شغل را دارند و ما می‌توانیم تبصره 18 را در راستای ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر، واکاوی مجدد کنیم و به نوعی این تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان برنامه و بودجه در این راستا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز