خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه:

قرآن برقرارکننده مساوات بین زن و مرد مؤمن است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۷۹۸

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: معتقدیم قرآن منبع قانون و وحیانی است و دارای حیات طیبه، برقرارکننده مساوات بین زن و مرد مؤمن و مایه آرامش است.

 به گزارش ایلنا از قم، آیت‌الله حسینی بوشهری، پیش از ظهر امروز در اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)  که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد، گفت: پیامبر(س) فرمودند «عالمان دین و حافظان قرآن بعد از انبیاء از ممتازترین افراد هستند و این افراد دارای خصوصیاتی مانند محشور شدن با انبیاء، همراهی با انبیاء و مساوی بودن در پاداش با انبیاء الهی هستند».

وی افزود: اما چرا حافظان دارای این امتیاز هستند، چون از کرامت ویژه‌ای برخوردار هستند و در عین حال حامل قرآن و مروج بودن قرآن هستند.

این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه زمانی که انسان نماز می‌خواند با خدا صحبت می‌کند، اظهار داشت: قرآن دارای ویژگی‌هایی است و معتقدیم صادق‌ترین خبر، قرآنی است و این قرآن از گذشته و آینده با زیبایی و صدق خبر می‌دهد، به انسان حرکت وجهت می‌دهد و بشر را هدایت می‌کند. 

حسینی بوشهری با بیان اینکه معتقدیم قرآن منبع قانون و وحیانی است و دارای حیات طیبه، برقرارکننده مساوات بین زن و مرد مؤمن و مایه آرامش است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این ویژگی‌ها لازم است عواملی را بکار ببندیم که از جمله آن آشنایی و تدبر قرآن است. معتقدیم که فهم و حفظ، مقدمه برای عمل به قرآن است.

امام جمعه قم ادامه داد: متأسفانه امروز بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب گذشته ولی جای قرآن در متن زندگی خیلی‌ها خالی است، معتقدم هنوز دیر نشده و می‌توانیم در بالاترین سطح عمل به قرآن قرار گیریم. روایتی از امام باقر(ع) است که فرمودند: «حافظان قرآن کسانی هستند که قرآن را داروی دردها می‌دادند و شب زنده‌داری می‌کنند و جایزه‌شان را از فرشته‌ها می‌گیرند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز