خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی

هنر بهترین وسیله برای انتقال و ترویج مفاهیم قرآنی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۶۴۴

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی گفت: مسابقات مدهامتان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از دیگر مسابقات قرآنی که در کشور برگزار می‌شود متمایز است.

به گزارش ایلنا از مشهد، جعفر مروارید افزود: توجه به زبان هنر و افزودن بخش نقاشی که حس زیبایی شناختی هنرمند را فعال می‌کند در سیزدهمین دوره این مسابقات یک رویکرد جدید برای توجه بیشتر به مفاهیم قرآنی در سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

 وی اظهار کرد: نیازمند یک جریان هستیم برای اینکه تاثیرات و نفوذ قرآن را با زبان هنری و ابزارهای جدید معرفی و تبیین کنیم که این همان عمل به آموزه امام‌رضا(ع) است که فرمودند نشان دادن محاسن کلام اهل‌بیت(ع) و قرآن با زبان هنر ممکن است.

 مدیرکل ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه بهتر است بخش هنر را در مسابقات مدهامتان توسعه دهیم و سایر ابزارهای هنری را هم برای نشان دادن مفاهیم قرآنی مانند انیمیشن به کار گیریم، ادامه داد: باید به تک‌نگاره‌هایی که در قالب شعر و نثر مفهوم قرآنی را بیان می‌کند هم توجه کنیم.

مروارید افزود: حتی می‌توانیم مفاهیم قرآنی را در بخش نقاشی به شرکت‌کننده ایده دهیم چراکه ممکن است نیاز ما اکنون توجه بیشتر به یک بخش باشد.

وی تصریح کرد: قرآن می‌تواند برای رفع مشکلات حوزه‌های اخلاق اجتماعی، حقوق زنان، حقوق کودکان، عدالت اجتماعی، عدالت در مدارس و آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد از ما حمایت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز