خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد درگفت‌وگو با ایلنا:

طرح تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد کارشناسی نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۰۹۹

تاکنون طرحی در این زمینه ندیده‌ایم و کسی هم تاکنون آن را به ما ارائه نداده که بخواهد مورد تایید یا تصویب ما قرار بگیرد / همین که مرکز امور مساجد تاکنون در آن مشارکتی نداشته، به این معناست که کارهای کار‌شناسی لازم در این زمینه صورت نگرفته است / امر به معروف و نهی از منکر باید در مسیر خود و با ساز و کار مناسب و احترام به فضای مساجد صورت بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اظهار بی‌اطلاعی از چگونگی تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد برای نهی از منکرات در محلات گفت: اگر این طرح کارشناسی‌های لازم را در برداشت باید تاکنون با مرکز رسیدگی به امور مساجد که اصلی‌ترین متولی امور مساجد است، در میان گذاشته می‌شد.

حجت الاسلام سعید کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد برای نهی از منکرات در محلات بر اساس آنچه رئیس سازمان بسیج مستضعفان مطرح کرده بود، گفت: به عنوان مرکز رسیدگی به امور مساجد که متولی اصلی این گونه امور است، ما تاکنون طرحی در این زمینه ندیده‌ایم و کسی هم تا کنون آن را به ما ارائه نداده که بخواهد مورد تایید یا تصویب ما قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید بررسی کنیم تا ببینیم، اصل چنین موضوعی از کجا مطرح شده و در کجا مشغول بررسی است و باید مشخص شود که آیا در مورد این اقدام، کار کار‌شناسی صورت می‌گیرد یا خیر، البته همین که مرکز امور مساجد تاکنون در آن مشارکتی نداشته، به این معناست که کارهای کار‌شناسی لازم در این زمینه صورت نگرفته است.

کرمی با اشاره به اینکه مساجد بیشترین ظرفیت را برای امر به معروف و نهی از منکر از طریق نیروهای خودجوش مردمی دارند، افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید در مسیر خود و با ساز و کار مناسب و احترام به فضای مساجد صورت بگیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور تنها یک شکل از امر به معروف و نهی از منکر است که آن هم به صورت به صورت خودجوش در مساجد وجود دارد. ازهمین رو مساجد ظرفیت بزرگی برای امر به معروف و نهی از منکر دارد، به شرطی که اقتضائات آن رعایت شود و استفاده منطقی از آن صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید آموزش‌های لازم را برای این کار ببینند، گفت: چگونگی انجام امر به معروف و نهی از منکر حتی از اصل این فریضه نیز بیشتر اهمیت دارد. زیرا اگر درست و توسط اهل آن انجام نشود، می‌تواند تاثیرات عکس داشته باشد، بنابراین شخصی باید این کار را انجام دهد که زبان نیکو، نرم و هنر این کار را داشته باشد.

کرمی افزود: در قرآن مجید آمده است؛ هنگامی که خداوند حضرت موسی(ع) را به سمت قومش فرستاد به او گفت هارون را که زیبا‌تر از تو می‌تواند حرف بزند با خود ببر و هنگامی که به پیش فرعون می‌روید با نرمی با او سخن بگویید.

وی ادامه داد: با وجود آنکه فرعون ادعای خدایی می‌کرد، اما باز هم خداوند تاکید می‌کند که با او به نرمی و نه با تندی صحبت کنید، بنابراین آمران به معروف باید آموزش‌های لازم را ببینند تا این مطالب برای آنها جا بیفتد و کار خود را به درستی انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز