خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار یزد:

پژوهش‌ها نباید به کارهای لوکس تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۵۹۵

معاون استاندار یزد با اشاره به توجه استان یزد به تحقیق و پژوهش گفت: پژوهش‌ها نباید به کارهای لوکس تبدیل شود و از اجرا دور بماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی زینی‌وند امروز در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری و جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر استان یزد که در محل کارخانه جنوب یزد برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه پژوهش های کارآمد و مطلوبتری در سطح استان داشته باشیم ضرورت دارد تا کمیته ای به آسیب شناسی در این زمینه بپردازد.

وی با بیان اینکه پژوهش‌ها و اختراعات باید کاربردی و موثر باشند نه اینکه فقط برای انجام تکلیف پژوهش صورت گیرد، ادامه داد: خوشبختانه یزد استانی پژوهش محور است و گفتمان پژوهش‌ نیز در استان ایجاد شده و مورد توجه قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با بیان اینکه انجام کارهای پژوهشی قطعا در زندگی مردم نیز تاثیر خود را خواهد داشت اضافه کرد: پژوهش در توسعه یزد در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که با زندگی مردم در ارتباط است و حتی اقتصادی نیز تاثیر دارد.

وی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی در حوزه پژوهش و پژوهش های انجام شده در جامعه عنوان کرد: هدفمند بودن پژوهش ها موجب استقبال بدنه تولید و صنعت از دستاوردهای پژوهشی می شود و تولید ثروت را افزایش خواهد داد لذا باید ضمن توجه به این موضوع، برای آسیب شناسی در این زمینه نیز اقدام شود.

زینی وند با اشاره به اینکه سیستم پیچیده، تنبل، و غیر توسعه‌گرای اداری از معضلات و آسیب های حوزه پژوهش است، اظهار داشت: یکی از گره‌های کور اداری ما همین موضوع است که روند مدیریت کشور از پژوهش بی بهره است و از آن تاثیر نمی گیرد بنابر این برای حل این مشکل بدنه اجرایی کشور به تصممیاتی جسورانه نیاز دارد

وی همچنین خواستار پیوست پژوهشی در تصمیمات شورای برنامه ریزی و کارگروه‌های تخصصی شد و گفت: اگر مدیران برای تصمیم‌گیری‌های خود از پیوست پژوهشی بهره ببرند قطعا تصمیمات باطل و بیهوده در کشور اجرایی نخواهند شد لذا یزد می تواند برای پایلوت در کشور آغازگر این مسیر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز