خبرگزاری کار ایران

عمر البشیر:

تضعیف سوریه به منزله تضعیف کل جهان عرب است

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۳۷۲

رئیس جمهور سودان بعد از ظهر امروز- دوشنبه- در فرودگاه بین المللی دمشق مورد استقبال رئیس‌جمهوری سوریه قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه از «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان در فرودگاه بین المللی دمشق استقبال کرد. دو رئیس‌جمهوری از فرودگاه به کاخ ملی رفته و درباره روابط دو جانبه و آخرین تحولات سوریه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

رؤسای جمهوری سوریه و سودان تأکید کردند که شرایط سخت و بحران ­های چند سال اخیر کشورهای عربی مستلزم اتخاذ رویکردهای جدید در جهان عرب بر پایه احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر است که این موضوع،‌ خود بهبود روابط کشورهای عرب در راستای خدمت به شهروندان خود را تضمین می‌­کند.

تضعیف سوریه به منزله تضعیف کل جهان عرب است

 

اسد و البشیر گفتند که وقایع منطقه به ویژه در کشورهای عربی بر لزوم به کارگیری تمام تلاش­‌ها و امکانات به منظور خدمت به جهان عرب و ایستادگی در مقابل توطئه‌­های طراحی شده علیه منافع کشورها و ملت­‌های منطقه تأکید می‌­کند.

البشیر توضیح داد که تضعیف سوریه به مفهوم تضعیف کل جهان عرب است و وقایع چند سال اخیر این کشور را نمی‌­توان از این حقیقت تلخ جدا کرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت سلامت سوریه و نقش فعال آن در منطقه به دور از دخالت‌های بیگانگان گفت: «دمشق به رغم جنگ، به اصول و ارزش‌­های عربی پایبند بوده است».

بشار اسد نیز به نوبه خود تأکید کرد که سوریه با وجود سال­‌ها جنگ به اصول و ارزش‌­های عربی پایبند بوده و تکیه و اعتماد برخی کشورهای عربی به غرب به نفع ملت‌هایشان نخواهد بود.

رئیس‌جمهور سوریه با تشکر و قدردانی از دیدار عمر البشیر از دمشق آن را نیروی محرکه بزرگی برای بازگشت روابط دو کشور به دوران ماقبل جنگ در سوریه توصیف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز