خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

ثبت اشعار مددجوی کمیته امداد در کنگره جهانی شعر یونان

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۹۶۵

خدیجه شیران بانوی مددجوی سالمند تحت حمایت کمیته‌امداد البرز شاعر نخبه‌ای که در سال ۲۰۱۴ به کنگره شعر اوزاکا ژاپن دعوت شد و در سال ۲۰۱۱ نیز اشعارش در کنگره جهانی شعر یونان به ثبت رسید.

به گزارش ایلنا، مددجوی نخبه البرزی با اشاره به اینکه یک جلد از کتاب شعرش بانام "همه‌جا خدا را دیدم" را تقدیم رهبر انقلاب کرده و دفتر رهبری نیز طی مکاتبه‌ای مراتب تقدیر ایشان را به وی اعلام نموده‌اند گفت: من در نوروز سال ۱۳۱۳ در شهر اصفهان به دنیا آمدم. مادرم از ایل بختیاری و پدرم اهل همدان بود. در سن ۹ سالگی با اصرار والدین و به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده که در آن زمان امری عادی بود مرا با مردی یزدی که مسلمان نبود آشنا کردند. پس از مدتی که مسلمان شد با او ازدواج کردم. آن زمان از نعمت تحصیل محروم بودم تا اینکه خواهر همسرم متوجه استعداد من شد و با او نزد خانمی رفتیم که به من خواندن و نوشتن بیاموزد.

وی با بیان اینکه در مدت ۲۰ روز خواندن و نوشتن را فراگرفته، افزود: از ۱۲ سالگی تاکنون که ۸۴ سال خداوند به من عمر عنایت کرده بیش از سه هزار بیت شعر سروده‌ام. بخشی از اشعارم در کتابی که از سوی انتشارات سوره به چاپ رسیده است و بخش زیادی را نیز به دلیل مشکل اقتصادی نتوانستم چاپ کنم. در سال ۲۰۱۱ اشعارم به‌عنوان تنها شاعر ایرانی در میان ۶۵ کشور جهان در کنگره جهانی شاعران که در کشور یونان برگزار شد به ثبت رسید. سال ۲۰۱۴ به بیست و سومین کنگره شعر جهان در شهر اوزاکا ژاپن که با موضوع صلح و برادری برگزار شد دعوت شدم که به‌دلیل هزینه‌های سفر موفق به شرکت نشدم.

بانوی مددجوی سالمند نخبه ادامه داد: تاکنون در محافل مختلف شاعران شرکت کرده‌ام و اشعارم در نشریات مختلف ازجمله مجله روشنفکر به چاپ رسیده است. همچنین کتابم در بزرگ‌ترین سایت کتابخانه مجازی ایران به نام "های بوک" قابل دانلود و مطالعه است.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها پیش باخانم نورهاین سفیر نروژ در ایران آشنا شده، گفت: من قطعه شعری را به نام صلح و دوستی سرودم و پس از ترجمه لاتین به خانم نورهاین و مردم کشور نروژ تقدیم کردم. او نیز شعر من را به ملکه نروژ رساند و مدتی بعد ملکه نروژ با ارسال ایمیل از من تقدیر کرد.

مدیرعامل انجمن سلامت سالمندان درباره شاعر نخبه سالمند می‌گوید: خانم شیران نمونه یک سالمند نمونه و موفق است که نام او به‌عنوان نابغه سالمند در انجمن حامیان سلامت سالمندان به ثبت رسیده است. او الگوی بارزی از چگونگی حفظ توانمندی و سالم پیر شدن است. بیشتر افراد بر این باورند که زندگی پیکار و مبارزه است. زندگی خدیجه شیران بازی سرنوشت است. بازی با چگونه زیستن و چگونه با حوادث ناخواسته پیکار کردن. زندگی تجربه تلخ و شیرین است و قبول هر رویداد که اساس آن ایمان و ورود به جرگه معنویات است و خدیجه شیران چه زیبا این زندگی را از ۹ سالگی ادامه داد.

در سرنوشت خدیجه شیران شعر و شاعری رقم خورد و او که نابغه بود در خلوت غربت خود زودتر به این پدیده دست‌یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز