خبرگزاری کار ایران

کمک مالی ۸۳۰ میلیون دلاری عربستان سعودی به تونس

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۷۸۴

نخست‌وزیر تونس پس از دیدار از عربستان سعودی از تعهد ریاض برای ارائه کمک ۸۳۰ میلیون دلاری به کشورش خبر داد

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر تونس در جمع خبرنگاران با اعلام کمک ۸۳۰ میلیون دلاری عربستان، گفت: «۵۰۰ میلیون دلار از این میزان برای تأمین مالی بودجه کشور، ۲۳۰ میلیون دلار آن به حمایت از تجارت خارجی و ۱۰۰ میلیون دلار برای تأمین مالی پروژ‌ه‌ها اختصاص می‌یابد».

شاهد به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

مردم تونس ماه گذشته اولین تظاهرات در جهان عرب پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را علیه دیدار «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برگزار کردند. 

اما شاهزاده سعودی با «الباجی قائد السیسی» رئیس‌جمهوری تونس به منظور بهبود همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های اقتصاد، تأمین مالی و تشویق به سرمایه‌گذاری و نیز ‌همکاری امنیتی و نظامی در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری دیدار و گفت‌وگو کرد. 

تونس تلاش می‌کند کسری بودجه خود را کاهش دهد، ذخایر ارزی را به ثبات رساند و انتظارات طلبکاران بین‌المللی را که خواهان اصلاحاتی چون کاهش حقوق و دستمزد عمومی هستند،‌ محقق کند.

تونس از زمان سرنگونی «زین العابدین بن علی» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور در قیام سال ۲۰۱۱ به دنبال خشم مردم از بیکاری، ‌فقر و تورم بالا با چالش‌های اقتصادی فراوانی روبه‌روست.

شاهد با فشار صندوق بین المللی پول تلاش کرد کسری بودجه را تا حدود چهار و ۹ دهم درصد از محل تولید ناخالص داخلی در سال جاری در مقایسه با ۶.۲ درصد سال گذشته کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز