خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سازمان ملل مدعی شد؛

۲ پرتابگر موشک پیدا شده در یمن احتمالا ساخت ایران هستند

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۲۸۶

سازمان ملل مدعی شد که ۲ پرتابگر موشک پیدا شده در یمن که توسط ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بررسی شده‌است، احتمالا ایرانی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از عرب نیوز، بر اساس ادعای گزارش محرمانه‌ای که شورای امنیت سازمان ملل متحد در امروز -چهارشنبه- آن را منتشر کرد دو پرتابگر موشک پیدا شده در یمن توسط عربستان سعودی احتمالا ایرانی هستند بر اساس مشخصات آنها احتمالا سال ساخت آنها ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بوده است.

دبیرکل سازمان ملل مدعی شد که همچنین موشک زمین به هوا را که توسط ائتلاف تحت رهبری سعودی پیدا شده بود، بررسی و مشاهده کرده که ویژگی‌های آن مطابق با موشک‌های ایران است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متهد اعلام نکرد که این اقدام نقض مقررات بین‌المللی محسوب می‌شود و یا خیر.

عرب‌نیوز در گزارشی واهی مدعی شد که قطعنامه سازمان ملل متحد که در ژانویه سال ۲۰۱۶ به تصویب رسید، مانع از دستیابی ایران به اینگونه سلاح‌ها می‌شود مگر آنکه شورای امنیت این اجازه را به آنها داده باشد.

این رسانه با با طرح این ادعا که سلاح‌های ایران از طریق بندر الحدیده یمن قاچاق می‌شوند، این مساله را یکی از نکات مهم مورد بحث در مذاکرات سوئد دانست.

در این گزارش این ادعا مطرح شده که سازمان ملل یک پرتابگر موشک زمین به هوا که بخش‌هایی از آن بین رفته و توسط ائتلافی به رهبری عربستان سعودی پیدا شده را آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده است که جزئیات آن، به جزئیات موشک‌های ساخت ایران شبیه است.

در بخش دیگری از این گزارش گوترش گفته تحقیقات در مورد سه موشک بالستیک پرتاب‌شده به سوی عربستان سعودی مشخص می‌کند که آن‌ها شباهت‌های اساسی به موشک‌های کوتاه‌برد بالیستیک قیام-۱ دارند، اما نمی‌توان با اطمینان  در مورد نقض تحریم شورای امنیت نظر داد، چون تاریخ ارسال آن‌ها به یمن مشخص نیست.

بر این اساس شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز چهارشنبه در مورد این ادعا بحث و مذاکره کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز