خبرگزاری کار ایران

آرش آبسالان با «نقطه سر خط» به «عصری با نمایش» می‌رود

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۹۰۵

آرش آبسالان پس از ۱۵ سال بار دیگر نمایشنامه‌ای را در برنامه «عصری با نمایش» خوانش می‌کند.

به گزارش ایلنا، آرش آبسالان که اوایل دهه هشتاد با همراهی دیگر همکارش، علی صلاحی، جلسات نمایشنامه‌خوانی «عصری با نمایش» را به منظور ایجاد فضایی تازه برای فعالیت‌های جوانان و اجرای نمایشنامه‌هایی که فرصت اجرای عمومی نمی‌یافتند، در کافه تریای اصلی مجموعه تئاتر شهر راه‌اندازی کرده بود، حال در دوره جدید این برنامه که از چند ماه پیش آغاز شده است، نمایشنامه «نقطه سر خط» را نمایشنامه‌خوانی می‌کند.

این نمایشنامه نوشته خود آبسالان است، که روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه ۲۲، ۲۳ و ۲۴ آذر در خانه نمایش مهرگان نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

او درباره‌ی این نمایشنامه نوشته است:  

«تاریخ ایران و به‌ویژه تاریخ معاصر ایران نقطه سر خط‌های فراوان دارد.

این نقطه سر خط‌‌ها از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با سرعت بیشتری ظاهر می‌شوند.

«نقطه سر خط» فرازی از تاریخ معاصر است، فرازی که عشق و وظیفه گاه رویاروی هم قرار می‌گیرند.

«نقطه سر خط» نمایش‌نامه‌ای تاریخی نیست، تاریخ بهانه‌ای است برای لحظاتی از زندگی‌مان که ناگزیر به گذاردن نقطه و آغاز از سَر خطیم، در حالی که بخشی از وجود ما در سطور پیشین جا مانده است.

چقدر از امروز ما در تاریخ دیروزمان و دیروز پدران‌مان جا مانده است؟»

نقش‌خوانان این برنامه (به ترتیب حروف الفبا) به شرح زیر هستند:

یاسمن ادیبى، علیرضا افشار نادرى، سحر امانى، آرمان امیرى، مهتاب پرنیان، امیر دیندار، پیمان رضایى، مینا زرنانى، مهدى سفارى، مهدى شایان راد، میلاد قربانى، پیوند ملکیان، پدرام محمدى، سینا ویژه.

نمایشنامه «نقطه سر خط» روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ٢٣ آذر ساعت ١٥ و روز شنبه ۲۴ آذر در دو نوبت ١٧ و ٢١:٣٠ در خانه نمایش مهرگان به نشانی خیابان انقلاب،  قبل از پل کالج، خیابان خارک، بن‌بست اول، پلاک ۵ نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز