خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان صمت شمال استان کرمان مطرح کرد:

کاهش صادرات فرش کرمان به ۳۰ میلیون دلار/ از دست رفتن جایگاه استان در بخش صادرات

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۷۲۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان از کاهش صادرات فرش کرمان به ۳۰ میلیون دلار طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی حسینی‌نژاد پیش از ظهر شنبه در جلسه کمیته فرش دستباف استان کرمان اظهار داشت: سال‌ها است که مشکلات فرش استان کرمان را مطرح می‌کنیم و همگان به آن واقف هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه چند سالی است که با کاهش صارات فرش کرمان روبه رو هستیم، افزود: در گذشته فرش کرمان یکی از برندهای مهم فرش کشور و جهان بوده است.
 
حسینی نژاد عنوان کرد: باید نقطه عطفی در فرش دستباف کرمان ایجاد کنیم تا بتوانیم صادرات فرش را به حدود ۱۰۰ میلیون دلار که در گذشته درجهان داشته‌ایم، برسانیم.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان بیان کرد: فرش کرمان یکی از برندهای مهم فرش در دنیا است اما متاسفانه صادرات فرش استان کرمان در سال گذشته ۳۰ میلیون دلار بوده است.
 
وی تصریح کرد: امسال برای حوزه صادرات یک فرصت استثنایی رخ داده که متاسفانه نتوانستیم استفاده های لازم از این حوزه برای صادرات فرش کرمان داشته باشیم.
 
حسینی نژاد ابراز داشت: سال‌ها ما به دنبال ایجاد کنسرسیوم صادراتی و خوشه فرش بودیم اما در این زمینه موفق نبوده‌ایم و فقط در حد برنامه و شعار باقی مانده است.
 
سهم ۴.۸ درصدی کرمان در صادرات غیرنفتی کشور
 
 وی با اشاره به اینکه کرمان یک استان صادراتی است، بیان داشت: صادرات استان کرمان در سال گذشته ۲.۲ میلیارد دلار بود که ۴.۸ صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده بود .
 
حسینی نژاد تصریح کرد: مجموعه صادرات دولت در سال گذشته نزدیک ۴۴ میلیارد دلار بود که ۲۴ میلیارد دلار مربوط به بخش پتروشیمی و ۲۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی نبوده است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان افزود: امسال به دلیل کاهش شدید تولید پسته به شدت صادرات استان کاهش می‌یابد.
 
وی گفت: در گذشته ما در زمینه فرش جزو استان‌های برتر کشور بودیم که اکنون جایگاهی در حوزه فرش به لحاظ صادراتی نداریم.
 
حسینی نژاد عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه فرش استان این است که یک ساختار صادراتی منظم و درست در حوزه فرش به اسم کنسرسیوم صادراتی نداریم.
 
وی تصریح کرد: کیفیت و طرح های لازم برای صادرات در فرش کرمان وجود ندارد و بازارهای جهان را رصد نکرده ایم و این  مسائل از دیگر مشکلات صادرات فرش استان کرمان است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز