خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:

سند توسعه استان تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۰۵۸

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، گفت: سند راهبردی توسعه استان از منظر صنعت، معدن و تجارت در دست تدوین است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با رئیس و معاونین سازمان گفت: تاکنون هیچ گونه سند، نقشه راه و برنامه‌ای که براساس آن پیش برویم وجود نداشته است.

وی بیان کرد: تیمی را از داخل و خارج سازمان تشکیل داده‌ایم و کار تدوین این سند راهبردی براساس مزیت‌های هر شهرستان شروع شده است

به گزارش ایلنا از کرمان وی افزود: اکنون هم بدون برنامه نیستیم و می‌دانیم چه کارهایی باید انجام دهیم به گونه‌ای که ۱۲۹ طرح برای همه شهرستان‌های استان تعریف شده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: ما در بخش معدن بیش از شش هزار محدوده معدنی داریم که اگر اکتشاف را جدی نگیریم کار توسعه پیش نمی‌رود و تاکنون چند مجوز از وزیر صنعت، معدن و تجارت گرفته‌ایم.

وی گفت: خروجی ما از صندوق توسعه ملی صفر است در حالی که صندوق مشکل ندارد و مشکل از فرایند ارسال طرح به صندوق است.

سلطانی‌زاده بیان کرد: ۷۰ هزار واحد صنفی فعال در استان داریم که ۶۰ هزار واحد وارد سایت شده‌اند و کارت الکترونیکی برای آن‌ها صادر شده است. ایشان از وجود ۳۳۱ اتحادیه صنفی و ۱۹ مجامع امور صنفی در کرمان خبر داد و گفت: تعداد وابستگان به اصناف در استان کرمان ۲۱۰ هزار نفر هستند.

وی سهم سرانه اصناف در تولید ناخالص داخلی استان را ۱۹ درصد اعلام کرد و افزود: این سهم تقریبا مشابه صنعت است اما اصناف دیده نمی‌شوند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان میزان درآمد اصناف در سال را ۲،۴ میلیارد دلار و ضریب اشتغال آن‌ها را سه نفر ذکر کرد. ایشان با اشاره به بررسی آماری ۲۱ قلم کالا در بازه زمانی اردیبهشت ۹۳ نسبت به اردیبهشت ۹۲ گفت: میزان تورم در ۲۱ قلم کالا ۲.۸ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: سهمیه تخصیصی سبد کالا به استان کرمان ۵۴۸ هزار سبد بود که ۵۴۴ هزار سبد کالا توزیع شد.

وی گفت: میانگین جذب مشمولان سبد کالا در کشور ۸۵ درصد بوده و ۹۹.۳ درصد سبد کالا در استان کرمان جذب شد.

مهندس سلطانی‌زاده ادامه داد: ۷۰ هزار بافنده فرش در استان کرمان داریم که آماری دقیق است و تاکنون ۵۰ هزار و ۲۴۰ نفر از این تعداد در بانک اطلاعاتی نام نویسی کرده‌اند.

وی گفت: ۲۶ هزار و ۲۱۰ بافنده فرش بیمه شده در استان داریم که ۸۰ درصد زن و ۲۰ درصد مرد هستند و پراکندگی آن‌ها زیاد است.

وی ارزش صادرات فرش استان کرمان را هفت میلیون دلار معادل حدود ۲ درصد صادرات فرش کشور اعلام کرد و افزود: همین میزان صادرات کم هم از گمرکات کرمان انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، ارزش تولیدات بافندگان فرش دستباف استان را ۱۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز