خبرگزاری کار ایران

یک جنگ بزرگ در فوتبال ایران؛ 13 مربی قرمز و آبی برابر هم

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۹۷۳

شاید باورکردنی نباشد اما در حال حاضر از 16 تیم لیگ برتری، سرمربی 11 تیم قبلا سابقه حضور در تیم‌های پرسپولیس و استقلال را داشتند. مربیانی که البته عرق خاصی هم به این تیم‌های سرخابی دارند و حس دربی را به شکل دیگری تجربه می‌کنند. این تعداد مربی سرخابی در لیگ برتر شاید برای نخستین بار باشد که اتفاق می‌افتد و در واقع می‌شود گفت لیگ هجدهم یک رکورد جالب از این بابت زده که بدون شک به جذابیت بازی‌ها هم کمک زیادی خواهد کرد

به گزارش ایلنا، بعد از تغییر و تحولات اخیری که در کادر‌فنی تعدادی از تیم‌ها و بخصوص تیم‌های خوزستانی رخ داد، حالا شاهد یک رکورد عجیب و جالب از حضور مربیان سرخابی در لیگ برتر هستیم. مربیانی که می‌توانند با تقابل‌هایشان به جذابیت بازی‌ها کمک کنند. اخیرا کریم بوستانی جای داریوش یزدی را در استقلال خوزستان گرفت و افشین قطبی جایگزین عزیز فریسات در فولاد خوزستان شد تا تعداد مربیان سرخابی لیگ برتر به بالاترین حد برسد. حالا تقابل‌های این مربیان می‌تواند حساسیت بازی‌ها را بالا ببرد.

با اضافه شدن این مربیان الان تعداد مربیانی که سابقه حضور در تیم‌های پرسپولیس و استقلال را داشتند به 11 نفر رسید که اگر سرمربیان استقلال و پرسپولیس را به آنها اضافه کنیم، می‌بینیم تعداد مربیان سرخابی لیگ هجدهم به 13 نفر رسیده. به جز مجید جلالی سرمربی پیکان، پائولو سرجیو سرمربی صنعت‌نفت آبادان و رضا مهاجری سرمربی ماشین‌سازی تبریز، بقیه مربیان لیگ برتری، قبلا در مقطعی تجربه حضور در تیم‌های پرطرفدار سرخابی را داشتند. البته در این میان، رضا مهاجری هم زمانی که فیروز کریمی سرمربی استقلال شده بود، قرار بود به این تیم برود که شانس حضور در تیم محبوبش را از دست داد. مهاجری همیشه از عشق و علاقه‌اش به استقلال صحبت کرده و خود را یک استقلالی می‌داند اما تا به حال شانس حضور در این تیم را پیدا نکرده.

به هر حال در لیگ هجدهم و البته حالا که به نیم‌فصل دوم نزدیک می‌شویم، تعداد مربیان سرخابی به اوج رسیده. در حال حاضر سپاهان با قلعه‌نویی و ذوب‌آهن اصفهان با علیرضا منصوریان کار خود را دنبال می‌کنند که تقابل این مربیان هم در نوع خود جذابیت‌های خاصی دارد. به این نفرات اگر جواد نکونام سرمربی نساجی مازندران را اضافه کنیم، بدون شک این مثلث آبی و بازی‌هایشان همیشه حساس و خاص خواهد بود. در طرف مقابل، در سایپا علی دایی سرمربیگری می‌کند و در پارس جنوبی مهدی تارتار حضور دارد که این پرسپولیسی‌های سابق رفاقت دیرینه‌ای با هم دارند. به این نفرات اگر یحیی گل‌محمدی را هم اضافه کنیم، یک مثلث قرمز از پرسپولیسی‌های سابق تشکیل می‌شود که دوستی‌شان باعث می‌شود علاوه بر تقابل رسمی تیم‌هایشان، بازی‌های دوستانه زیادی هم با هم برگزار کنند.

اگرچه این دوستی‌ها در بین قرمزها بیشتر است اما تقابل علی دایی و علی کریمی همیشه حساسیت خاصی داشته. دایی و کریمی فصل گذشته با هم آشتی کردند و با ماچ و روبوسی از همدیگر استقبال کردند اما همچنان تقابل این 2 مربی حساسیت‌های خاصی دارد که برد و باخت برای هر دوی آنها بیش از حد مهم است. حالا به این نفرات اگر افشین قطبی و علیرضا مرزبان را هم اضافه کنیم می‌بینیم تعداد مربیان قرمز لیگ برتر در فصل هجدهم بیش از آبی‌ها شده. قطبی با پرسپولیس در لیگ هفتم قهرمان شد و مرزبان در همان فصل دستیار این سرمربی بود. نکته جالب این است که حالا قطبی در اهواز و مرزبان در نفت مسجدسلیمان مشغول به کار شدند که هر 2 در خوزستان کار خود را دنبال می‌کنند.

در مقابل هم محمد تقوی سرمربی موقت تراکتورسازی، زمانی به‌عنوان بازیکن در استقلال حضور داشت و البته خیلی مشتاق بود در تیم محبوبش کار مربیگری را دنبال کند که هنوز به این شانس نرسیده. کریم بوستانی سرمربی موقت استقلال خوزستان هم به‌عنوان دستیار قلعه‌نویی در استقلال حضور داشت که این هفته باید مقابل همدیگر قرار بگیرند.

جالب این است که 2 تیم سپاهان و پدیده که بالای جدول و بالاتر از استقلال و پرسپولیس قرار دارند، رقابت جالبی برای سرخابی‌ها ایجاد کردند. چراکه سپاهان با سرمربیگری قلعه‌نویی که با استقلال هم به قهرمانی رسید، برای رسیدن به یک قهرمانی دیگر تلاش می‌کند و یحیی گل‌محمدی سرمربی سابق پرسپولیس و فعلی پدیده هم چنین هدفی را دنبال می‌کنند که تقابل این 2 سرمربی در هفته گذشته هم جذابیت‌های خاصی داشت؛ وقتی سپاهان توانست پدیده را شکست دهد و صدر جدول را از این تیم بگیرد. به نظر می‌رسد حالا مربیان تیم‌های لیگ برتری که سابقه حضور در تیم‌های استقلال و پرسپولیس را داشتند، این فصل در مقابل تیم‌های سرخابی به گونه دیگری حس دربی را تجربه می‌کنند. یک حس متفاوت با دربی با همان حساسیت برای آنها.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز