خبرگزاری کار ایران

در محل سفارت کشورمان؛

فرمانده نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در بوسنی با سفیر ایران دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۸۳۸

در دیدار فرمانده نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در بوسنی و هرزگوین با سفیر ایران در سارایوو که در محل سفارت کشورمان انجام شد، در خصوص شرایط جاری در بوسنی و هرزگوین تبادل نظر شد.

 

به گزارش ایلنا، سرلشگر ماترین دوفر در این دیدار گفت: نیروهای نظامی اتحادیه اروپا موسوم به (یوفور) ضامن اجرای قرارداد دیتون در کشور بوسنی هستند و در این راستا مشاوره‌هایی را به نماینده عالی جامعه بین‌الملل و نمایندگی اتحادیه اروپا در بوسنی ارائه می‌کنند.

وی افزود: نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در بوسنی در برخی امور غیرنظامی نیز فعالیت دارند و در زمینه آموزش پلیس و امدادرسانی در حوادث طبیعی نیز ماموریت‌‌‌هایی را به انجام می‌‌‌رسانند.

محمود حیدری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو نیز در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین در کنار ملت بوسنی قرار داشته و از یکپارچگی سرزمینی و حاکمیت ملی این کشور حمایت کرده است و همزیستی مسالمت‌‌‌آمیز برای همه اقوام و صلح پایدار برای این کشور را آرزو دارد.

وی در این دیدار توضیحاتی در خصوص مناسبات جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین ارائه و ابراز امیدواری کرد که شرایط امنیتی در بوسنی هرزگوین به حدی ارتقا یابد که نیروهای بوسنیایی مستقلاً قادر به تامین امنیت کشورشان و رفع هرگونه تهدید احتمالی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز