خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در سارایوو:

رویکرد ایران حمایت از استقلال، تمامیت ارضی و همزیستی صمیمانه همه اقوام در بوسنی است

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۴۴۲

سفیر ایران در سارایوو تاکید کرد: حضور جمعی از نخبگان و نیروهای فکری و تحصیل‌کرده از جمله بانوان ایرانی در مراسم سالگرد سربرنیتسا نمایان‌گر پیام دوستی و همبستگی دو ملت است.

به گزارش ایلنا، محمود حیدری در دیدار با گروه ایرانی شرکت‌‌‌‌کننده در مراسم پیاده‌روی سربرنیتسا ضمن خوشامدگویی با تشریح پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران افتخار دارند که در زمان مظلومیت مردم مسلمان بوسنی با شجاعت و احساس مسئولیت به یاری همه جانبه آنان شتافتند و امروز نیز در دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و صلح و ثبات این سرزمین همچنان در کنار دولت و ملت بوسنی هرزگوین قرار دارند.

وی همچنین با ارائه گزارشی از دستاوردهای روابط دو کشور در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و ارتباطات با تشکل‌های مردم نهاد، اظهار داشت: حضور جمعی از پزشکان و نخبگان رسانه‌ای و نیروهای فکری و تحصیل‌کرده جمهوری اسلامی ایران از جمله بانوان در راهپیمایی و مراسم سالگرد سربرنیتسا نمایان‌گر پیام دوستی و همبستگی دو ملت است.

سفیر ایران در سارایوو اضافه کرد: دوستی ملت ایران نسبت به مردم بوسنی فراگیر بوده و همه اقوام این سرزمین را شامل می‌شود و امیدواریم همه ساکنان این کشور در آرامش و امنیت، هم‌زیستی برادرانه داشته باشند و خاطرات تلخ گذشته هیچ‌گاه تکرار نشود.

حیدری با تاکید بر اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران حمایت از استقلال، تمامیت ارضی و همزیستی صمیمانه همه اقوام در بوسنی و هرزگوین است،‌ تصریح کرد: دوستی میان ملت‌های ایران و بوسنی در شرایط سخت به اثبات رسیده است و  مردم بوسنی نیز همواره در اشکال مختلف قدردانی خویش از حمایت‌های سرنوشت ساز ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را ابراز کرده‌‌‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: ابرهای رحمت همواره آسمان کشور زیبای بوسنی را معطر کند و صلح و همبستگی میان همه ساکنان این سرزمین جاودانه گردد و درخت‌ دوستی میان دو ملت ایران و بوسنی نیز همیشه پر ثمر و بانشاط باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز