خبرگزاری کار ایران

موگرینی:

قوانین جنگل بر روابط بین‌الملل مسلط شده است/ تصمیمات آمریکا درباره ایران با منافع مشترک‌مان در تضاد است

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۳۴۷

«فدریکا موگرینی»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی از تسلط قوانین جنگل بر روابط جهانی و به چالش کشیده شدن تعهدات بین المللی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تسلط قوانین جنگل  بر روابط جهانی و به چالش کشیده شدن تعهدات بین‌المللی ابراز نگرانی کرد.

موگرینی در جریان سخنرانی در دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد نگرانی خود را از این موضوع بیان کرد و گفت: باید اعتراف کنیم نظم جدید جهانی هرگز به وقوع نپیوسته و حتی امروز خطر این موضوع  وجود دارد که قانون جنگل جایگزین قانون بین‌الملل شود. تعهدات بین‌المللی که باعث پایان یافتن جنگ سرد شد امروز در معرض شک و تردید قرار می‌گیرد.

وی گفت: به جای تلاش برای ایجاد یک نظم جهانی جدید، بهتر است برای جلوگیری از انهدام قوانین فعلی سرمایه‌گذاری کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بر اهمیت همکاری نزدیک اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای ایجاد نظم جهانی عادلانه تاکید کرد و گفت: ناسازگاری‌ها و اختلاف‌هایی در روابط آمریکا و اروپا وجود داشته و بسیار آشکار است. برخی از این اختلافات آن‌قدر مشهود است که هر چیز دیگری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و باعث تاسف است.

وی با اشاره به تصمیمات مقامات کاخ سفید علیه ایران، گفت: عقیده داریم که این دولت بر سر مسئله ایران و اسرائیل، تصمیماتی اتخاذ کرده است که با امنیت و منافع مشترک‌مان در تضاد است.

موگرینی هم چنین در ادامه سخنان خود به موضوع توقف کشتی‌های اوکراینی توسط روسیه پرداخت و گفت: در هفته‌های اخیر شاهد این مساله بودیم که بار دیگر اقدامات روسیه در جهت نقض حاکمیت ارضی اوکراین صورت گرفت.

وی اضافه کرد ما همه یک هدف مشترک داریم و تنها با همکاری اروپا و آمریکا می‌توان با چالش‌هایی که روسیه در خاک اروپا ایجاد می‌کند مقابله کرد.

چند روز پیش سه کشتی اوکراین به آب‌های ساحلی روسیه وارد شدند و به‌سمت تنگه کرچ پیش رفتند. در نهایت روسیه این کشتی‌ها را متوقف و خدمه آن را دستگیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز