خبرگزاری کار ایران

اکبری در نطق میان دستور:

تذکر مکرر به وزرای دولت در رفع کاستی‌ها، کاری کم اثر شده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۲۰۳

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تذکر مکرر به وزرای دولت در رفع کاستی ها، تنگناها و گره های کاری کم اثر شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی اکبری در نطق میان دستور امروز خود  در صحن علنی مجلس،با درود و سلام بر ارواح پاک و مطهر شهیدان و آرزوی توفیق خدمتگزاران نظام اسلامی،گفت:برخود می بینم انتظارات،توقعات و مطالبات مردم به ویژه موکلینم در پنج شهرستان بجنورد،مانه،سملقان،گرمه ، جاجرم ،راز و جرگلان را در سومین سال مجلس دهم از تریبون خانه ملت به گوش مسئولین برسانم.

نماینده مردم بجنورد، اسلامی افزود: جناب آقای دکتر روحانی؛ریاست محترم جمهور هم به عنوان امانت دار رای مردم که به اینجانب اعتماد کردند،هم به عنوان فعال ستاد انتخاباتی جنابعالی که از مردم خواستم برای بهبود امور ،رای به تمدید دولت تدبیر و امید دهند،هنوز ناامید نیستم.

وی با بیان اینکه ناامید نیستم ازاینکه که تدابیر عملی تر و وعده‌ها محقق تر شود، تاکید کرد:فرصت کوتاه است و اگر کورسوی امید از دست برود و عهد و پیمان به نتیجه نرسد،آنگاه خسارت جبران ناپذیری در سرمایه اجتماعی و باورهای عمومی وارد کرده ایم.

اکبری ادامه داد:آقای رئیس جمهور در هفته گذشته هنگام معرفی استاندار جدید فرمودید؛چون در ایام انتخابات نتوانستید به دیدار مردم خراسان شمالی بیایید احساس دِین می کنید.شما به دیدار مردم خراسان شمالی نیامدید ولی ما از مردم خواستیم به شما رای بدهند.ای کاش این احساس دین را بر عدم تحقق وعده‌های مصوبات سفر به استان ابراز می فرمودید.

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلنگ اجرای فاز دوم پتروشیمی را که در خرداد ۹۴ بر زمین زدید همچنان در زمین مانده و اراده‌ای در مجموعه وزارت تعاون بر اجرای آن نیست،مطرح کرد:پروژه ملی جنگل گلستان به بجنورد قتلگاه ده‌ها هم وطن مظلوم بوده از مصوبات سفر شما است که تخصیص اعتبار کامل گرفته  ولی معلوم نیست که این بودجه را به کجا بردند.تا کی باید شاهد این ظلم آشکار و خسارات جبران ناپذیر باشیم.

اکبری تاکید کرد:آقای رئیس جمهور!اگر می‌خواهید دِینتان را به مردم خراسان شمالی ادا کنید؛لطفاً دستور دهید پروژه های حیاتی سفر در حوزه عمرانی اعم از جاده میامی -گرمه -جاجرم -سنخواست به بجنورد به  تحقق درآید و طرح های اشتغال زا که امان جوانان منطقه را بریده باعث اضطرار خانواده ها شده است،عملی شود.

نماینده مردم بجنورد،مانه،سملقان،جاجرم،گرمه درمجلس با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان مانه ،سملقان راز و جرگلان بسیار نامساعد است،مطرح کرد:توسعه بیمارستان هی حوزه انتخابیه بنده معطل مانده است،احداث بیمارستان درمان بستر در بخش غلامان و جرگلان  به بهانه لزوم تجمیع متوقف مانده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه اجازه ندهید دسترنج کشاورز مظلوم که حاصل عرق جبین او است به بهای اندک خریداری شود،اظهار داشت:دولت در سه سال متوالی به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است و متناسب با نرخ تورم قیمت گندم را افزایش نداده است؛لذا قیمت ۱۶۰۰ تومان ها کافی نیست.حق واقعی و قانونی کشاورزی گندم کار باید پرداخت شود.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در منشور دولت تدبیر و امید قرار بود مسئولیت را امانت الهی قرار بدهیم ،انتصابات برمبنای شایستگی و درستکاری صورت پذیرد و مصالح عموم برمنافع افراد و گروه ها تقدم یابد،مطرح کرد:متاسفانه شاهد انتصابات سفارشی ناکارآمد هستیم.انتظار داریم مدیریت جدید استان با ارزیابی دقیق از کارایی و درستکاری مدیران و توجه کافی به نیروهای دلسوز و متخصص بومی زمینه استفاده بهینه از سرمایه اجتماعی را فراهم آورد.

وی با تاکید براینکه تذکرات مکرر به وزرای دولت در رفع کاستی ها و تنگناها و گره های کاری کم اثر شده است،ادامه داد: آقای رئیس جمهور لطفاً دستور فرمایید با توجه به ایام تصویب بودجه ،مشکلات آب شرب روستاهای را جدی بگیرند و اکثریتی از روستاهای حوزه انتخابیه اینجانب با مشکلات جدی کمبود آب شرب مواجه هستند.

اکبری با بیان اینکه آموزش و پرورش خراسان شمالی از ابتدای سال ۹۷ از بلاتکلیفی و تزلزل مدیریت رنج می برد، اظهار کرد:لازم است بدون فوت وقت این دستگاه عریض و طویل به ستاد مدیریت برسد،از جناب آقای بطحایی بپرسید؛ آیا در بین ۱۴ هزار فرهنگی دلسوخته بومی نمی تواناند یک مدیری لایق پیدا کند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان شمالی در ادامه افزود:درحالی که دولت گازرسانی به دورترین نقاط کشور را که همت قرار داده است که این خدمت ارزنده درخور  تقدیر و تشکر است،متاسفانه علیرغم اینکه قانون‌گذار دستگاه‌های خدمات‌رسان را بدون توجه به مجوز احداث بنا مکلف به ارائه خدمت کرده است؛شرکت گاز خراسان شمالی در شهرستان‌های مرزی راز و جرگلان و مانه سملقان به بهانه خارج از طرح هادی بودن واحدهای مسکونی؛روستاییان مظلوم منطقه مرزی را از نعمت گاز محروم کرده است.

اکبری ادامه داد:به رغم تذکرات مکرر،شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی کشاورزان حاشیه رودخانه های شیرین دره و اترک را بدون تعیین محدوده بستن رودخانه به دادگاه و زندان می کشاند،لازم است این اختلاف را به صورت اداری و کدخدامنشی حل نموده و از برخوردقهری با ولی نعمتان جدا خودداری و پرهیز شود.

وی افزود:از وزیرراه و شهرسازی می‌خواهم هرچه سریعتر به خواسته به حق مردم شهرستان راز و جرگلان درخصوص کوتاه شدن مسیر دسترسی و خروج از بن بست و اتصال به استان همجوار اقدام عاجل مبذول نمایند.

اکبری با بیان اینکه به رغم وفور زمیندر مناطق روستایی،بسیاری از روستاهای حوزه انتخابیه با کمبود زمین‌مسکونی مواجه هستند،تاکید کرد:لازم است دستگاه‌های مربوطه درخصوص ایجاد سمت توسعه در روستاها،اقدامات سریع انجام دهند تا جوانان روستایی در فشار قیمت بالای احداث مسکن نباشند.

عضومجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالکین و اهالی بافت فرسوده بجنورد سال‌هاست در بلاتکلیفی و برزخ به سر به سر می‌برند و وزارت راه و شهرسازی اقدامی بر رفع این گره کور به عمل نیاورده و از این جهت مردم به شدت گله‌مند هستند، تصریح کرد:اهالی شهرک گلستان پروژه مسکن مهر بجنورد همچنان گرفتار ناهماهنگی های بین دستگاهی و کمبود امکانات زیرساختی هستند،لازم است استانداری اقدامات عاجل در خصوص هماهنگی و برخوردار کردن این منطقه از نیازهای اساسی به عمل آورد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز