خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجالس نهم و دهم:

کاهش 35 درصدی نرخ تورم در دولت تدبیر و امید/ برخی اراضی منابع طبیعی بعنوان زیرسبیلی واگذار می شود

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۳۹۴

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجالس نهم و دهم شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد مجموعه دولتمردان یازدهم، اظهار داشت: کاهش35 درصدی نرخ تورم در دولت تدبیر و امید جای تقدیر دارد.

به گزارش ایلنا از گچساران، غلامرضا تاج گردون در نشست شورای اداری در دوگنبدان مرکز این شهرستان گفت: به وزیر اقتصاد و دارایی بابت زحمات دولت در تغیییر نرخ تورم از 45 درصد به 10 درصد تشکر کردم.

وی افزود: به رئیس کل بانک مرکزی گفتم ما تورم 8 درصد نمی خواهیم زیرا مردمی که تحمل تورم 40 درصد را داشته اند با نرخ تورم 20 درصد هم زندگی می کنند.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، رونق گرفتن بازار کسب و کار را بسیار ضروری خواند و خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم اقتصاد و زندگی رونق بگیرد و از سویی فضای رونق کار را بالا ببریم.

تاج گردون گفت: باید دست و بال بانک ها در دادن تسهیلات بازتر و مدیریت کلان کشور اصلاح شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر این مدیریت در استان مشاهده  شود نوع نگاه ها متفاوت خواهدشد، تصریح کرد: در حوزه رونق بخشی به فضای کسب و کار کشور باید تغییر جدی کند و سونامی بیکاریکه در تمام ایران وجود دارد تنها با تغییر حل خواهد شد.

مدل دولت تدبیر در کنترل تورم را با مدل اقتصادی اروپا قابل قیاس می دانم

وی افزود: اکنون کنترل نرخ بیکاری، شاخص های کاهش تورم و چند آیتم شاخص اقتصادی خوب که ارائه شده مورد توجه خارجی ها واقع شده است.

تاج گردون تاکید کرد با افتخار، مدل ملی دولت تدبیر و امید در کنترل تورم را با مدل اقتصادی اروپا قابل قیاس می دانم اگرچه این عرصه باید در سطح کلان کشور و دیگری در مدیریت های خرد  اصلاح شود

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران از 31 قطعه تشکیل شده که اتحاد این قطعات، پازل ایران را می سازد و استان کهگیلویه و بویراحمد با مجموعه نقاط مختلف در کنار هم می تواند مورد خوبی را ارائه دهد.

وی گفت: یک قطعه اگر آلوده باشد کارائی دیگر قطعات را ساقط می کند و اکنون به سهم خودم و به عنوان وکیل مردم از جلوبردن این مورد بدون حاشیه توسط مسئولین امر تشکر می کنم.

دلسردی جامعه کارآمدی دولت را بد جلوه می دهد

تاج گردون افزود: دلسردی جامعه کارآمدی دولت را بد جلوه می دهد و با این کار دولت بدمعرفی می شود و حیف است این سرمایه بد سرمایه گذاری شود و به قول احمدی نژاد اگر خس و خاشاک هم جلوی آبراهه جذب اعتبارات را می گیرد با متانت خس و خاشاک را برداریم تا موانع برای رسیدن به منابع حل شود.

وی تاکید کرد نباید خطا در امور اجرائی خللی ایجاد نمود و در باب مسائل مملکت همه ما مشکلات اقتصادی را می دانیم و نمی توان این مشکلات را کتمان کرد.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجالس نهم و دهم شورای اسلامی گفت: در فرهنگ اقتصاد و اشتغال، فساد هم اتفاق بیفتد هر کس با تمام نیرو قصد مقصر جلوه دادن رقیب را دارد و جناح مقابل را مقصر می داند.

کمترکسی در جامعه آلوده به جریان فساد نیست

تاج گردون افزود: کمتر کسی است که آلوده به جریان فساد نباشد و شفافیت در جامعه در هر عرصه لازم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی معتقدست شفاف نبودن فساد در پایه های مختلف اجتماعی به ضرر جامعه بوده و البته این به معنای سوار شدن حاشیه بر متن فساد نیست.

وی گفت: اگر کسی صدایش بلند شد و شیشه ای شکست دیگری خوشحال نشود و باید یاد بگیریم در حل معضلات هماهنگ شویم.

با خس و خاشاک های بین راهی مقابله کنیم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: با تمسخر، متقابل نظام آسیب می بیند با خس و خاشاک بین راهی مقابله کنیم تا هزینه ها و سرمایه ها جذب شوند .

تاج گردون گفت: سلیقه مدیریت ها دراداره  کشور متفاوت است، اگر صاحب نظر نباشیم متوجه تفاوت مدیریت نخواهیم شد.

وی تاکید کرد دولت و حکومت مجموعه ای از وظایف را برعهده دارد که در نظام ملی جمهوری اسلامی ایران ، باید تابع آن باشد و هرکس طبق رسم باید رعایت کند.

نماینده گچساران و باشت در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی افزود: همه ما سوار یک کشتی هستیم و جدا شدن از دیگران توفیقی ایجاد نمی کند.

تاج گردون با بیان اینکه گاهی فکر می کنیم توفیقات سیاسی یک جناح، شکست مطلق رقیب است ، تصریح کرد: این حرکت خودزنی سیاسی است و ریشه در غرق شدن کشتی دارد که با هم سوار شده ایم

وی گفت: به جای  بهانههای مختلف سیاه نمایی کردن ، تلاش کنیم وحدت ملی را بازسازی کنیم و نباید موجبات خوشحالی دشمنان را فراهم آوریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان نماینده از تریبونم استفاده می کنم اما وظیفه ام مشارکت در قانون و نظارت بر نظام اجرایی است.

وظیفه مدیر اجرا و وظیفه روحانی ترویج دین است

تاج گردون گفت: یک مدیر وظیفه اش اجرا بوده و یک روحانی و مبلغ،  وظیفه اش ترویج دین می باشد و هر کس کار خودش را اگر خوب انجام دهد به ثواب نزدیکتر است که باید ضعفهایمان را از بین ببریم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پروژه های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد و حوزه انتخابیه گچساران و باشت پرداخت.

وی افزود: تنها پروژه ملی راه و جاده ای بالای 100 میلیاردتومان در کهگیلویه و بویراحمد است و این در طول خدمات دولت بی نظیر است.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دهها پروژه خوب در گچساران کار می کند و این پروژه ها ناظرکار و پیمانکار خوب می خواهد که اگر در شهرستان و استان انسجام جدی نباشد مردم و مسئولین و نماینده و شورا و جامعه دلسرد می شوند 

وی گچساران را حوزه پرکاری دانست و اظهارداشت: باید اولویت بندی شود و همه بفهمند اولویت چیست و ما نیز به عنوان ناظر این شهر باید بدانم چقدر طبق برنامه پیش می روید.

*** دستگاههای امنیتی و رسانه ها، ریشه خودکشی ها را موشکافی کنند

تاج گردون ادامه داد: باید دستگاههای امنیتی رسانه ها و سایتها، ریشه خودکشی های اخیر را موشکافی کنند.

وی گفت: ریشه یابی بسیاری از موارد مانند خودکشی های اخیر در گچساران مورد بررسی واقع شود و هرگاه سیستمی بد کار کند این موارد پیش می آید.

هیچ مدیر و مسئولی در استان با نظر من تغییر نمی کند

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ مدیر و مسئولی در استان با نظر من تغییر نمی کند و تمام تغییرات استانی و مدیریتی با نظارت استاندار استان صورت می گیرد.

تاج گردون گفت: باید حاشیه سازی ها مدیریت شود اگرچه از برخی موارد در استان به شدت احساس نارضایتی دارم.

برخی اراضی منابع طبیعی بعنوان زیرسبیلی واگذار می شود

وی افزود: به طور مثال چرا 50 هکتار زمین منابع طبیعی که ارزشی 50 میلیاردی دارد در برخی موارد در اداره منابع طبیعی به عنوان زیر سبیل رد می شود و اینها مدیریت سوء است و باید نظارت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز