خبرگزاری کار ایران

معرفی بازیگران «خنکای ختم خاطره»/آغاز به کار نمایش «هار» در تئاتر مولوی

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۰۷۶

پیوستن امین میری، مجید رحمتی و مرتضی آقاحسینی به «خنکای ختم خاطره» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و آغاز اجرای نمایش «هار» در مولوی به طراحی، نویسندگی و کارگردانی حسین پوریانی‌فر با حضور فرهاد مهندس‌پور دو خبر از تازه‌های تئاتر است.

به گزارش ایلنا، امین میری، مجید رحمتی و مرتضی آقاحسینی به نمایش «خنکای ختم خاطره» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ۲۴ آذر روی صحنه خواهد رفت، پیوستند.  

بهنام شرفی و علی سلیمانی به نمایش «خنکای ختم خاطره» به نویسندگی کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ۲۴ آذر ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت، پیوستند.

وحید لک (مجری طرح و مدیرتولید)، رضا مهدی‌زاده (طراح صحنه)، الهام شعبانی (طراح لباس)، همراز بیان (طراح پوستر)، محمدجواد طالبی (آهنگساز)، محمد گودرزیانی (دستیار کارگردان)، امیرعلی پریز (دستیار دوم کارگردان)، راضیه اسماعیلی (منشی‌صحنه)، آوا فیاض (مدیر تبلیغات و مشاور رسانه‌ای) و فواد خراباتی (مدیر روابط‌عمومی) ، فرزین طاهری (مستندساز)  پیام نیکخواه (عکاس) عوامل این نمایش هستند.

آذرنگ برای نگارش این نمایش‌نامه جایزه نخست نویسندگی در بخش بین‌الملل بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را دریافت کرده است.

«خنکای ختم خاطره» داستان سربازی به نام یوسف است که در کما به سر می‌برد، همه چیزش از بین رفته و فقط چشم و دلش سالم مانده‌اند. فرشته‌ای واسطه‌ای آمدن او از عالم برزخ به زمین (دنیای زندگان) می‌شود. مأموران بنیاد شهید هر چه بیشتر تلاش می‌کنند تا والدین اصلی یوسف را بیابند، با متقاضیان بیشتری روبرو می‌شوند و این روند به گونه‌ای فزاینده و بدون پایان تا انتها ادامه می‌یابد. «خنکای ختم خاطره» زندگی این خانواده‌ها و مشکلات آنان را به نمایش می‌گذارد.

آخرین کارگردانی آذرنگ نمایش «ترن» بود که بهمن و اسفند ۹۵ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت و با استقبال تماشاگران روبرو شد.

فرهاد مهندس‌پور: هر اجرا یک مفهوم تازه از تئاتر را بازآفرینی می‌کند/ آغاز به کار نمایش «هار» در تئاتر مولوی

 شب گذشته نمایش «هار»، از آثار برگزیده بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، اجرای عمومی خود را در مرکز تئاتر مولوی آغاز کرد.

نمایش «هار» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی حسین پوریانی‌فر، دانشجوی دانشگاه سوره، شب گذشته، یکشنبه ۱۱ آذر با حضور فرهاد مهندس‌پور، جمعی از هنرمندان، اصحاب رسانه و عموم تماشاگران طی مراسمی به طور رسمی افتتاح شد.

 در این مراسم، از فرهاد مهندس‌پور، مدرس، مولف و کارگردان تئاتر دعوت شد تا به ایراد سخنانی بپردازد. او گفت: «یک‌بار با جمعی از دانشجویان راجع به تئاتر صحبت می‌کردیم و یکی از آنها مطلب بسیار خوبی گفت و آن اینکه هر بار نمایشی اجرا می‌شود، فارغ از این که سرانجام تئاتر یک مهندسی و طراحی‌های بسیار دقیقی دارد که طراح، کارگردان، بازیگران و غیره در آن شرکت می‌کنند یا یک موادی مورد استاده قرار می‌گیرد، و حتما موضوعاتی بین کاراکترها و تماشاگرها طرح می‌شوند و غیره، اما فارغ از همه این‌ها هر بار نمایشی اجرا شود، مفهومی از تئاتر هم بازآفرینی می‌شود. این حرف، حرف درستی ست.»

استاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: «هر تئاتری مفهومی از تئاتر را هم می‌سازد؛ غیر از این که چه هست و با چه ساخته شده، مفهومی از تئاتر را هم تولید می‌کند. اگر بخواهم دقیق‌تر راجع به این مفهوم بگویم باید گفت تئاتر یک مفهوم تازه‌ای از رابطه اجتماعی را می‌سازد. یعنی شکل یا منطقی از ارتباط اجتماعی که شاید تا پیش از این نمایش آن را فهم نکرده‌ایم یا نتوانسته‌ایم آن را تجربه و درک کنیم. و هر بار که از خانه راه می‌افتم تا تئاتری را تجربه کنم، از خود می‌پرسم آیا امشب بخت با ما یار خواهد بود و این اتفاق می‌افتد؟»

کارگردان آثاری همچون مکبت و دیر راهبان اضافه کرد: «امیدوارم امشب این اتفاق بیفتد و حسین (پوریانی) ما را در یک ملاقات همگانی با نمایشش قرار دهد که تا مدت‌ها در خاطرمان بماند.»

در نمایش «هار» علیرضا آشوری، سپندار اعلم، میلاد افواج، مرصاد بورقان، متین حبیبیان، علی اصغر حسینی، شهاب رحمانی، اکبر سلمانی اله‌دادی، مهدی قربانی، جواد کارگر، بردیا مشهودی و نرگس نیک سیرت به ایفای نقش می‌پردازند.

 همچنین در این نمایش نرگس نیک سیرت، امیر ساعتچی (مشاوران هنری)، مرسده نقی‌زاده و مرصاد بورقان (دستیاران کارگردان)، هادی شیخ‌الاسلامی (مدیر تولید)، نیلوفر نقیب ساداتی (طراح نور)، بی تا نصر (طراح لباس)، متین حبیبیان (آهنگساز، طراح موسیقی و صدا)، مریم برادران (طراح گرافیک)، البرز تیمورزاده (عکس و ویدئو)، رومینا داوری (روابط عمومی و تبلیغات)، فریبرز دارایی (امور رسانه‌ای) و امیر قالیچی (مجری طرح) به همکاری می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش «هار» که هر روز –به جز شنبه‌ها- در ساعت ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز