خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایلنا:

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌‌‌‌‌ای به ۵۷۹ زن سرپرست خانوار

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۰۶۷

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۵۷۹ زن سرپرست خانوار مددجو در استان از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

رمضان پودینه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تاکنون طرح‌هایی که اجرا شده با توجه به موقعیت جغرافیایی، استعداد و نیاز منطقه شامل طرح‌های دامپروری، کشاورزی، کسب و کار، خدماتی، صنایع دستی و سایر طرح‌ها است.

وی افزود: اکنون به دلیل خشکسالی‌های مستمر، به سمت طرح‌های جدید و دانش‌بنیان از قبیل پنل خورشیدی، شیوه‌های نوین کشاورزی و تولید گیاهان دارویی حرکت کرده‌ایم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری ۵۷۹ زن سرپرست خانوار از خدمات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف شغلی بهره‌مند شدند.

پودینه یادآور شد: کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سه سطح مقدماتی، مهارت‌آموزی، پایدارسازی و توسعه به دنبال ارتقای مهارت‌های شغلی، اشتغال و بکارگیری کارآموزان در بنگاه‌های اقتصادی  است.

وی اعلام کرد: استعدادسنجی، ارایه مشاوره‌های شغلی و اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی در حد ضرورت و رفع مشکلات آنها در راس اقدامات و برنامه های این نهاد قرار دارد تا در نتیجه  زمینه توانمندی آنها را ایجاد کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد با توجه به نیازهای کارفرمایان با ارائه آموزش‌های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت این سازمان به مددجویان زمینه اشتغال فرزندان مددجو را از طریق معرفی مستقیم به کارفرمایان بنگاه‌های اقتصادی، شهرک‌های صنعتی و شهرک‌های کارگاهی پیگیری می‌کند.

پودینه افزود: مددجویان پس از آموزش و کسب مهارت براساس نوع طرح در قالب مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد تسهیلات دریافت می کنند همچنین نظارت‌های لازم بر طرح های اشتغال، قبل، حین و بعد از اجرای طرح جهت پایدارسازی طرح های مذکور انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز