خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد منطقه ۱ ساری :

هدایت مددجویان به سمت خودکفایی هدف نهایی کمیته امداد است

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۹۶۹

رئیس کمیته امداد منطقه 1 ساری گفت: هدایت مددجویان به سمت خودکفایی هدف نهایی کمیته امداد است .

مرتضی ناعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام اینکه چهار هزار و 271 نفر ماهیانه از کمیته امداد امام (ره) منطقه یک ساری معیشت دریافت می‌کنند ، اظهار داشت: دو هزار خانوار تحت پوشش نیز غیر معیشت بگیر بوده و از دیگر خدمات کمیته امداد بهره مند هستند.

وی افزود: نهاد کمیته امداد مسئولیت حمایت از اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه را بر عهده دارد و با ارائه خدمات مختلف در سرفصل‌های حمایت و سلامت، اشتغال و خودکفایی، فرهنگی و مسکن از مددجویان خود حمایت می‌کند.

رئیس کمیته امداد منطقه 1 ساری گفت: ایجاد انگیزه و افزایش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در مددجویان، یادآوری مقطعی بودن حمایت‌های مادی کمیته امداد، افزایش سطح دانش و آگاهی‌های فنی و اقتصادی مددجو به همراه پیش‌بینی فرایندهای ایجاد و توسعه طرح اشتغال و خودکفایی از جمله اقدامات مؤثر در خودکفایی و خروج خانواده‌ها ازچرخه حمایت است.

وی  با بیان اینکه یکی از گروه‌هایی که تحت حمایت این نهاد قرار دارند، زنان سرپرست خانواری هستند که فاقد هرگونه منبع درآمد می‌باشند و نیازمند خدمات حمایتی کمیته امداد هستند افزود: در راستای توانمند سازی اجتماعی مددجویان تحت پوشش، هم‌اکنون 571 زن سرپرست خانوار از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند .

ناعی با بیان اینکه توانمند سازی مددجویان مهم‌ترین اولویت کمیته امداد است به نقش موثر آموزش در توانمند سازی مددجویان اشاره و تصریح کرد: آموزش و ایجاد تخصص مهم‌ترین امر در توانمندی‌سازی و عدم وابستگی مددجوها به کمک‌های امداد است از اینرو بر اساس تفاهم نامه فی ما بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان فنی و حرفه‌ای ، مددجویان تحت پوشش امداد از آموزش‌های لازم برای فراگیری کسب و کار به این سازمان معرفی می‌شوند.

وی با اعلام اینکه آموزش  457 نفر مددجو در جهت  فراگیری مهارت هدف گذاری ما برای سال 97 است  ادامه داد: ارتقای دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای مددجویان با رویکرد توانمندسازی و خودکفایی خانواده، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی و ارتقای سطح آگاهی‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

ناعی با اشاره به اینکه برخی از مددجویان استعداد ایجاد اشتغال دارند اما از مهارت کافی برخوردار نیستند به سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش مهارت در جهت ایجاد اشتغال و خودکفایی معرفی شده تا از آموزش های لازم برخوردار شوند، توضیح داد: آموزش مهارت‌ها و تخصص‌های مختلف در زمینه کسب و کار از مهم‌ترین و گسترده ترین فعالیت‌های آموزشی جهت آماده سازی  افراد تحت حمایت و ورود آنان به بازار کار  به شمار می رود .

وی با بیان اینکه کمیته امداد وظایف بسیار گسترده ای دارد افزود: تامین مسکن،جهیزیه، اشتغال و خودکفایی و مسائل حقوقی از جمله این وظایف است.

ناعی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانکی به 199 مددجوی تحت حمایت از برنامه‌های  کمیته امداد منطقه یک در سالجاری است، گفت: 100 نفر از مددجویان این نهاد حمایتی برای دریافت وام اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده اند که ضمن تقدیر از همکاری بانک‌ها تقاضا می‌شود در بخش معرفی ضامن تسهیل گری کنند .

رئیس کمیته امداد منطقه 1 ساری، تعداد بیماران صعب العلاج تحت پوشش  امداد را 122 نفر اعلام کرد و گفت: 642 دانش آموز و144 دانشجو نیز از خدمات کمیته امداد منطفه یک ساری بهره مند هستند.

وی به ساخت هشت مسکن ایتام در سال 97 اشاره وبا اعلام اینکه یک مسکن در هفته دولت به خانواده هدف واگذار می شود، گفت: 43 واحد مسکن در سال 96  خریداری و احداث  و به خانواده‌های فاقد مسکن تحت پوشش امداد تحویل داده شد که از این تعداد 15 واحد مربوط به مسکن مهر بوده است.

ناعی با اعلام اینکه  308 یتیم توسط یکهزار و 775 حامی بصورت مستمر و غیر مستمر حمایت می‌شوند از حمایت یکهزار و 14 حامی از 494 نفر مددجوی تحت پوشش طرح محسنین خبر داد.

وی تصریح کرد: فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مشاوره مهارت آموزی، پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال  در اولویت برنامه‌های کاری این نهاد است.

ناعی افزود: هدایت مددجویان به سمت خودکفایی هدف نهایی اجرای هر طرح اشتغال است که به منظور نیل به این هدف لازم است، زمینه‌های تحقق آن فراهم شود.

وی تولید و اشتغال، توجه به مسائل معنوی و فرهنگی و دینی مددجویان را از فعالیت‌های ارزنده و مناسب برای رفع محرومیت مددجویان دانست و گفت: پرداخت کمک هزینه برای نوعروسان و فرزندان پسر وتهیه لوازم خانگی برای نیازمندان ، ساخت مسکن همچنین پرداخت کمک هزینه برای ازدواج دوباره زنان بی سرپرست از اقدامات کمیته امداد به شمار می‌آید.

ناعی در ادامه به طرح توزیع سبد کالا بین کودکان دچار سوء تغذیه اشاره کرد و آن را یکی از طرح های این نهاد برای رفع محرومیت غذایی کودکان نام برد.

وی با تاکید براینکه کمک‌های خیرین به کمیته امداد بر اساس نیت آنان هزینه می‌شود، افزود: 140 کیلو  گوشت قرمز در روز عید قربان بین  نیازمندان توزیع شده است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز