خبرگزاری کار ایران

از سوی وزارت نیرو انجام شد؛

تکذیب کشف سفره آب ژرف در سیستان

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۹۹۵

معاونت آب و آبفای وزارت نیرو کشف سفره آب زیرزمینی در منطقه سیستان را تکذیب کرد.

 به گزارش ایلنا، معاونت آب و آبفای وزارت نیرو عصر امروز در این زمینه آورده است: مطالعات آب ژرف برای شناسایی منابع آب متعارف و غیرمتعارف از سال 89 در وزارت نیرو در قالب برگزاری جلسات و تعریف حدود کار آغاز شد و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو با هدف کاهش هزینه‌های عملیاتی ژئوفیزیک و اکتشاف مطالعات پهنه‌بندی برای شناسایی مناطق امیدبخش وجود منابع آب ژرف را آغاز کرد.

به‌دلیل خشکسالی و لزوم شناسایی منابع آب شرب تفاهمنامه‌های مشترک بین وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان امضا و اقدامات اضطراری زودهنگام شامل انجام عملیات ژئوفیزیک (به روش فناورانه مگنتوتلوریک) در استان‌های یاد شده انجام شد.

بر پایه اعلام وزارت نیرو، این اقدام‌ها به تعیین محل حفر چاه اکتشافی در زابل به‌عنوان اولین چاه اکتشافی ژرف و آغاز عملیات حفاری اکتشافی در ابتدای امسال منجر شد که تیرماه به پایان رسید و نتایج کمی و کیفی قابل قبولی تاکنون به‌همراه نداشته است.

وزارت نیرو تاکید کرد «با وجود رضایت‌بخش نبودن نتایج حاصل از این چاه اکتشافی تاکنون، به درخواست مشاور دانش‌بنیان طرح و تایید کمیته راهبری مربوط، عملیات تکمیلی در این چاه برای رسیدن به نتایج قطعی ادامه می یابد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز