خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشاورزی در غرفه ایلنا:

پیشرفت 54 درصدی پروژه آبرسانی به سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۳۹۶

اکبری تصریح کرد: از 500 میلیون دلار اعتبار 100 میلیون دلار در اختیار وزارت نیرو و 400 میلیون دلار آن در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

علی مراد اکبری معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا مستقر در نمایشگاه مطبوعات در رابطه با پروژه آبرسانی به سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به بسته بودن راه هیرمند به کشور پروژه سیستان را برای 400 میلیون متر مکعب آب راه اندازی کرده ایم که طبق تخصیصی که وزارت نیرو به ما داده اند این پروژه را در 46 هزار هکتار عملیاتی کنیم.

وی افزود: این پروژه شامل تامین آب به وسیله دستگاه های پمپاژ است که دو ایستگاه پمپاژ بزرگ و 13 ایستگاه پمپاژ کوچک راه اندازی شده است. خطوط انتقال و خطوط توزیع آب تا پای گیاه هم در دستور کار قرار گرفته است که فاز اول 500 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به آن اختصاص داده شده است.

اکبری در ادامه تصریح کرد: از 500 میلیون دلار اعتبار 100 میلیون دلار در اختیار وزارت نیرو و 400 میلیون دلار آن در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.  

معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه تاکنون حدود 54 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما زیرساخت های آن برای 150 هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته است. ما در سیستان و بلوچستان محدودیت زمین نداریم اما با محدودیت شدید آب مواجه هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز