خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی اندیشکده بین المللی مطالعات راهبردی:

آزمایش موشکی ایران مصداق نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیست

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۲۳۸

مدیر اجرایی اندیشکده بین‌المللی مطالعات راهبردی با انتشار توییتی به آزمایش موشکی ایران واکنش نشان داد و تاکید کرد: نمی‌خواهم اقدامات موشکی ایران را توجیه کنم، اما این آزمایشی «تخطی» از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست.

به گزارش ایلنا، فیتز پاتریک مدیر اجرایی اندیشکده بین‌المللی مطالعات راهبردی، با انتشار توییتی گفت: من نمی‌خواهم اقدامات موشکی ایران را توجیه کنم، اما این آزمایشی «تخطی» از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست، چرا که در این قطعنامه از ایران خواسته شده که به این قبیل اقدامات و آزمایش‌ها دست نزند و همچنین این قطعنامه از تمام کشورهای عضو خواسته تا از انجام  اقداماتی که تعهدات برجام را تضعیف می‌کند، خودداری کنند. بنابراین اگر ایران این قطعنامه را نقض کرده است، ایالات متحده آمریکا هم همین کار را انجام داده است.

وی ادامه داد: ایالات متحده باید اقدامات لازم را در جهت متوقف کردن جنگ یمن انجام دهد. انتقال سلاح توسط ایران به یمن باعث شعله‌ور شدن جنگ درر یمن می شوند ولی آنها امنیت آمریکا را تهدید نمی‌کنند. بنابراین نمی‌توانم بفهمم چرا ایالات متحده به خاطر عربستان سعودی ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز