خبرگزاری کار ایران

با حمایت کمیته امداد البرز ؛

تولید کفش سنتی در کارگاه فرزند مددجوی البرزی

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۲۰۹

فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد البرز با حمایت این نهاد و راه‌اندازی کارگاه تولید کفش سنتی ضمن خودکفایی برای ۱۲ نفر نیز کارآفرینی کرد.

به گزارش ایلنا، فرزند مددجوی البرزی با اشاره به اینکه خانواده وی مدّت ۱۰ سال است از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند، گفت: شغل پدرم کفش‌دوزی بود و من این حرفه را نزد پدرم آموختم ولی تقدیر چنین رقم خورد که در سال ۷۸ به دلیل سکته مغزی از کار افتاده شد و توانایی اداره خانواده را از دست داد و ناگزیر تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتیم.

وی با بیان گوشه‌هایی از سختی‌های زندگی خود و خانواده‌اش گفت: پس از گذراندن خدمت سربازی تصمیم گرفتم به همراه پنج برادرم برای تأمین معاش خانواده شغل پدر را ادامه دهیم. بنابراین در سال ۹۳ با مراجعه به کمیته امداد مبلغ ده میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال دریافت کردم و با خرید ابزار و اجاره مکانی برای کارگاه کار را شروع کردیم. تا اینکه براثر یک حادثه آتش‌سوزی همه سرمایه‌ام از بین رفت و دوباره به نقطه صفر برگشتیم.

کارآفرین موفق البرزی بابیان اینکه برای شروعی دوباره به کمیته امداد مراجعه کرده است گفت: در سال ۹۶ با موافقت بخش اشتغال کمیته امداد یک فقره تسهیلات سی میلیون تومانی دریافت کردم و پس از تهیه ابزار کار موفق شدم مجدداً کارگاه را رونق ببخشم.

وی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی از فعالیت‌های تولید کفش سنتی وی بازدید کرده‌اند ادامه داد: هم‌اکنون ۱۲ نفر در کارگاه تولیدی کفش سنتی مشغول به‌کار هستند و دو کارگاه دیگر نیز در قالب زیرمجموعه کارگاه اصلی راه‌اندازی کردم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز