خبرگزاری کار ایران

جلسه شورای تامین فرمانداری بدون حضور مدیریت هفت تپه تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۲۶۲

جلسه بررسی مشکلات کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه از سوی شورای تامین شهرستان در محل فرمانداری شهرستان شوش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با آغاز بیست و سومین روز از اعتراضات صنفی کارگران کارگران «مجتمع کشت و صنعت هفت تپه» کارگران این واحد صنعتی می‌گویند که جلسه شب گذشته شورای تامین فرمانداری شهرستان شوش بدون حضور مدیریت کارخانه برگزار شد.

منابع کارگری در مجتمع هفت تپه با اعلام این خبر یادآور شدند: این جلسه با موضوع رسیدگی به وضعیت بحران پیش آمده در این واحد تولیدی در حالی برگزار شد که در آن از  نمایندگان کارگری حاضر در جلسه خواسته شد با  چشم‌پوشی از مطالبات صنفی خود، برای پایان دادن به اعتراضات صنفی کارگران پا درمیانی کنند.

کارگران هفت تپه با اشاره به تاثیری که وضعیت بحرانی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه بر سرنوشت آنها دارد، اظهار داشتند: در این جلسه از  کارفرما یا نماینده آن‌ هیچ دعوتی به عمل نیامد و در مقابل با پرداخت بخش دیگری از مطالبات مزدی از کارگران خواسته شد به اعتراضات صنفی خود خاتمه دهند.

این کارگران گفتند: ما همچنان به انتقال مدیریت خصوصی مجتمع به دولت و آزادی همکار بازداشتی خود پا فشاری داریم چراکه به‌خاطر مدیریت ناکارآمدی که مدیران بخش خصوصی طی دو سال حضورشان در هفت تپه اعمال کرده‌اند، این مشکلات به وجود آمده است.

به گفته کارگران، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت هزینه بازنشستگی کارگران مشمول، پرداخت معوقات مزدی، عقد قرارداد عین با کارگران روزمزدی، پرداخت سنوات  و سامان دادن به وضعیت مجتمع نمونه‌ای از دلایل اعتراض این کارگران است که تاکنون از سوی مسئولان شرکت اجرایی نشده است.

به گفته آنان؛ مدیریت مجتمع کشت و صنعت هفت تپه در مقام کارفرمای کنونی اعتقاد به ادامه فعالیت مجمع نمایندگان کارگری این مجتمع که اخیرا تشکیل شده است، ندارد و تصمیم به انحلال آن گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز