خبرگزاری کار ایران

تجمعات کارگران هفت‌تپه ادامه دارد/درخواست کارفرما برای پایان دادن به اعتراضات

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۷۹۰

اعتراض صنفی کارگران نیشکر هفت تپه، در حالی صبح امروز (۵ آذر ماه) وارد بیست و دومین روز متوالی شد که روز گذشته کارفرما با بخش یک ویدئو از کارگران خواست به اعتراضات صنفی خود پایان دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران هفت تپه که تقریبا از سه هفته پیش در اعتراض به تعویق دو تا سه ماه حقوق و سایر مشکلات صنفی خود دست از کار کشیده‌اند، پایان اعتصاب خود را به انتقال مجدد مدیریت خصوصی مجتمع به دولت  منوط کرده‌اند.

در عین حال مدیریت مجتمع کشت وصنعت هفت تپه روز گذشته با پخش ویدئویی در یکی از کانال‌های مرتبط با این مجموعه ضمن درخواست از کارگران برای پایان اعتراضات صنفی و از سرگیری فعالیت کارخانه، وعده پرداخت یک ماه دیگر (حقوق مربوط به شهریور ماه) از مطالبات کارگران را تا دو روز آینده داد.

اسدبیگی در این ویدئو با رد درخواست کارگران برای دولتی شدن این مجموعه تاکید کرده که این مجتمع به هیج وجه به بخش دولتی بازنخواهد کشت چراکه طبق ضوابط قانونی به بخش خصوصی واگذار شده است.

گفتنی است کارگران هفت تپه در آغاز اعتراضات صنفی خود دو تا سه ماه حقوق طلبکار بودند اما با طولانی شدن اعتراضات، حقوق آبان ماه نیز به این فهرست اضافه شد. کارگران می‌گویند با احتساب یک ماه حقوقی که کارفرما  روز روز اول آذر ماه پرداخت کرده است، همچنان سه ماه حقوق طلبکارند.

همچنین به نقل از کارگران هفت تپه گزارش شده است که هنوز از وضعیت تنها کارگری که در بازداشت به سر می‌برد و خبرنگاری که در این ماجرا دستگیر شده، خبری در دست نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز