خبرگزاری کار ایران

آثار باستان شناختی بخش کلاترزان سنندج زیر ذره‌بین

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۷۶۶

بررسی و شناسایی آثار باستان شناختی بخش کلاترزان در محدوده شهرستان سنندج با هدف شناسایی آثار تاریخی – فرهنگی ، بررسی الگوهای استقراری و مطالعه رابطه میان مکان گزینی محوطه‌ها و بهره وری از منابع زیست محیطی بر پایه مدارک و شواهد باستانی و فرهنگی انجام شد.

به گزارش ایلنا، کیوان رستم پور (سرپرست بررسی و شناسایی آثار باستان شناختی بخش کلاترزان) با اشاره به یافته‌های کاوش گفت: با توجه به قرارگیری بخش کلاترزان به عنوان پل ارتباطی این منطقه مابین زاگرس مرکزی و شمال بین‌النهرین می‌توان کلید حل بعضی از سوال‌های مربوط به فرهنگ‌های مرسوم در دوره‌های مختلف را در این بخش جستجو کرد .

وی افزود: انتظار می‌رود که دوره‌های مختلف استقراری بخش کلاترزان با زاگرس مرکزی مواد فرهنگی واحدی را ارائه دهند و  همچنین بتوان سبکی از سفال‌های بومی غالب در منطقه کلاترزان را تعریف و معرفی کرد.

به گفته این باستان شناس، مطالعه فراوانی آثار سطحی ، تحلیل بافت‌های استقراری، بررسی روند شکل گیری و تغییر و تحول آثار در تعامل  با عناصر فرهنگی، طبیعی، محیطی و تاریخی مبنای مطالعات تحلیلی این تحقیق را تشکیل می‌دهند.

مجوز بررسی و شناسایی آثار باستان شناختی بخش کلاترزان توسط ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز