خبرگزاری کار ایران

سیدکمال حسینی مطرح کرد:

دستورالعمل‌های نسنجیده فرصت برابری را در بازارهای بین المللی از دست داده است/ توسعه مرزهای باشماق و سیرانبد کردستان، توسعه کشور را در پی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۰۶۳

رئیس اتاق بازرگانی سنندج وجود تفاضل قابل توجه میزان ریال و دیگر ارزها را برای جبران تولیدات صادرات محور مثبت ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه دستورالعمل های نسنجیده و کارشناسی نشده باعث از دست دادن این فرصت طلایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدکمال حسینی در آئین ملی صادرات که در استانداری کردستان برگزار شد استان کردستان را از مناطق موثر و مهم برای توسعه صادرات کشور دانست و اظهارکرد: انتظار ما از مسئولان استانی و کشوری این است که به این امر توجه داشته باشند.

وی مشکلات بخش خصوصی و فعال اقتصادی را مهم قلمدادکردو گفت: این چالش ها بر انگیزه فعالیت اقتصادی فعالان اقتصادی اثر سویی دارد و بیم آن می رود که که در مناطق سخت تجاری، توانی برای رویارویی با تجارت خارجی نداشته باشند.

حسینی وجود تفاضل قابل توجه میزان ریال و دیگر ارزها را برای جبران تولیدات صادرات محور مثبت ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه دستورالعمل های نسنجیده و کارشناسی نشده باعث از دست دادن این فرصت طلایی شد.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج، پیمان سپاری ارزی را مخالف با روح واقعی تولید و صادرات دانست و یادآور شد: محدودیت های صادراتی این طرح، باعث انتقادات زیاد صادرکنندگان شده است.

حسینی در ادامه افزود: اقتصاد کشور در شرایط کنونی نیازمند فضایی آرام است و این مهم با وجود سیاست کارشناسی نشده در طرح پیمان سپاری امکان پذیر نیست.

وی طرح پیمان سپاری ارزی را برای صادراتی که با ارز دولتی صورت می‌گیرد مفید دانست و گفت: صنایع کوچک و صنایع بخش خصوصی که در روابط استراتژیک خود با کشور عراق از ریال استفاده می کنند صدمات جبران ناپذیری را متحمل می شوند.

حسینی در ادامه سخنان خود اقتصاد مرزنشینان را یکی از اهداف محوری نظام و دولت دانست و خاطرنشان کرد: شروع مجدد بازارچه های مرزی نه تنها امیدی به حذف کولبری در این مرزها داشت بلکه در توسعه کشور علی الخصوص توسعه کردستان نقش مهمی را ایفا می‌کرد.

رئیس اتاق بازرگانی در پایان توسعه مرز باشماق مریوان و سیرانبد بانه را یکی از دغدغه های فعالین اقتصادی دانست و تاکید کرد: اگر متولیان اقتصادی کشور در این امر مهم یاریگرما باشند در کوتاهترین زمان ممکن میزان صادرات کشور دوبرابر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز