خبرگزاری کار ایران

به همت بنیاد برکت و با مشارکت یک بانوی نیکوکار؛

2 مرکز سلامت برکت در سیستان و بلوچستان آماده‌ خدمت‌رسانی به مردم شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۹۲۱

پایگاه سلامت شهری برکت الغدیر و مرکز خدمات جامع سلامت برکت روستای جهان‌تیغ شهرستان زابل، آماده‌ خدمت‌رسانی به مردم شریف این منطقه شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از از معاونت‌ توسعه‌ منابع مالی و مشارکت‌ها و معاونت عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، پایگاه سلامت شهری برکت الغدیر و مرکز خدمات جامع سلامت برکت روستای جهان‌تیغ شهرستان زابل در استان سیستان و بلوچستان، تکمیل و به‌ طور رسمی به‌ بهره‌برداری رسیدند.

براساس تفاهم‌نامه‌ منعقده میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این ستاد ساخت 88 مرکز بهداشتی و درمانی را در استان سیستان و بلوچستان با اعتباری معادل 310 میلیارد ریال بر عهده گرفته است. از این تعداد، تاکنون 57 مرکز به بهره‌داری رسیده و عملیات ساخت 31 مرکز دیگر نیز در دست انجام است، که از این تعداد 11 مرکز با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد به‌زودی تکمیل و آماده‌ی افتتاح می‌شوند.

21 مرکز از 88 مرکز موضوع این تفاهم‌نامه، در قالب قرارداد میان بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه زابل احداث می‌شود. برای احداث پروژه‌های پایگاه سلامت شهری برکت الغدیر شهرستان زابل و مرکز خدمات جامع سلامت برکت روستای جهان‌تیغ در بیست کیلومتری این شهرستان، بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود، که یکی از بانوان خیر و نیکوکار با مشارکت داوطلبانه، 1 میلیارد و 500 میلیون ریال از هزینه‌ی ساخت مرکز خدمات جامع سلامت برکت روستای جهان‌تیغ و هم‌چنین 500 میلیون ریال از تعهد مالی پایگاه سلامت شهری برکت الغدیر شهرستان زابل را نیز بر عهده گرفت.

در مراسم بهره‌برداری از مرکز خدمات جامع سلامت برکت روستای جهان‌تیغ، با اهدای لوح سپاس از سوی معاونت دانشگاه علوم پزشکی زابل از این بانوی نیکوکار تقدیر به‌عمل آمد.

لازم به توضیح است، پایگاه سلامت شهری برکت الغدیر شهرستان زابل و مرکز خدمات جامع سلامت برکت روستای جهان‌تیغ به ترتیب از مرداد و مهر ماه سال جاری، خدمات‌رسانی اولیه‌ی خود را به مردم نیازمند منطقه‌ آغاز کرده بودند.

مرکز خدمات جامع سلامت برکت روستای جهان‌تیغ در 500 مترمربع زیربنا تکمیل و آماده‌ی بهره‌برداری شده است. پنج کادر پزشکی در این مرکز به فعالیت مشغول هستند. پایگاه سلامت شهری برکت الغدیر شهرستان زابل نیز در 150 متر زیربنا احداث شده است.

خاطرنشان می‌شود با توجه به درخواست مردم نیکوکار برای مشارکت در طرح‌های محرومیت‌زدایی، عمرانی، عام‌المنفعه‌ و اجتماعی بنیاد برکت، این بنیاد سامانه‌ی مشارکت‌های مردمی را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود بارگذاری کرده است و تاکنون ده‌ها خیر و نیکوکار برای مشارکت در این طرح‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند. احداث پایگاه سلامت شهری برکت محمد رسول‌الله(ص) زابل، ساخت دو مدرسه‌ی برکت در استان‌های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان و ... از جمله طرح‌های دیگر مشارکتی بنیاد برکت با خیران و نیکوکاران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز