خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد؛

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای تقویت بیمه روستائیان، عشایر و شهرهای ۲۰ هزار نفری

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۳۶

اکنون ۲۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات این بنیاد قرار دارند و تاکنون ۵۸ بیماری نادر در کشور شناسایی شده که پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور به بیماری‌های نادر مبتلا باشند.

ایلنا: مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای تقویت بیمه روستائیان، عشایر و شهرهای ۲۰ هزار نفری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بنیاد بیماری های نادر ایران، " انوشیروان محسنی بند پی " در بازدید از بنیاد بیماری‌های نادر از موافقت مجلس برای افزایش یک درصد ارزش افزوده به حوزه سلامت خبر داد و اظهار داشت: براین اساس با افزایش این یک درصد ارزش افزوده، مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان بدست می‌آید به با مشارکت بیمه این مبلغ در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان برای تقویت بیمه روستائیان، عشایر و شهرهای ۲۰ هزار نفر در سطح یک با اولویت پیشگیری، آموزش بهداشت و تقویت درمان از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده به خصوص برای غربالگری و در ‌‌نهایت برای تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق کم برخوردار و پوشش جمعیت فاقد بیمه بکار گرفته می‌شود.

محسنی بند پی ادامه داد: براین اساس در جلسه‌ای که با اعضای کمیسیون بهداشت مجلس خواهیم داشت نوع تعیین، مقدار و چگونگی استفاده از این اعتبار در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد.

در این راستا بنیاد بیماری‌های نادر و سازمان بیمه سلامت ایران تفاهمنامه همکاری نیز منعقد کردند که براین اساس ارتقا سطح سلامت بیماران نادر و کاهش هزینه‌های تشخیصی و درمانی این بیماران، از اهداف اصلی امضای این تفاهمنامه خواهد بود.

این تفاهمنامه به امضای دکتر انوشیروان محسنی بندپی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران و علی داودیان مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر رسید.

بر اساس این تفاهمنامه، طرفین متعهد شدند کارگروهی برای تسهیل و ارتقا سطح پایه بیمه درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های نادر و خانواده‌های آن‌ها تشکیل دهند.

به گفته مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر، اکنون ۲۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات این بنیاد قرار دارند و تاکنون ۵۸ بیماری نادر در کشور شناسایی شده که پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور به بیماری‌های نادر مبتلا باشند.

۲۰ هزار بیمار نادر از خدمات رایگان بنیاد بیماری‌های نادر استفاده می‌کنند

علی داودیان در حاشیه بازدیدی که انوشیرون محسنی بندپی رئیس بیمه سلامت ایرانیان از بنیاد بیماریهای نادر داشت، عنوان کرد: این بنیاد بدون دریافت هیچ ردیف بودجه از دولت و مجلس و حتی کمک‌های مردمی برای حمایت از بیماران نادر در شهرهای بابل، ساری، شیراز، آذربایجان غربی و تهران مراکز تشخیصی و درمانی مهیا کرده است.

وی با بیان اینکه هر کدام از این مراکز با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان برای ارائه خدمات رایگان به بیماران فراهم شده است، بیان داشت: بنیاد بیماران نادر با ۵۴۶ شعبه در جهان در ۴ حوزه فعالیت می‌کند و بنیاد بیماری‌های نادر ایران نیز با همکاری بهترین متخصصان پزشکی از جمله پرفسور مریم کاظمی از جمله ۱۰ متخصص ژنتیک بر‌تر جهان پرونده‌های بیماران نادر را مورد بررسی، تشخیص و درمان رایگان قرار می‌دهد.

داودیان ادامه داد: در این زمینه دیدارهای متعددی با وزیر بهداشت و شخصیت‌های مطرح جهانی از جمله نماینده یونیسف در ایران داشته‌ایم و توانسته‌ایم کتاب اطلس راهنمای بیماران نادر را که هر جلد آن ۵ میلیون ریال هزینه دربرداشته است به تعداد ۱۰ هزار جلد به چاپ برسانیم.

مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۰ هزار بیمار تحت پوشش این بنیاد هستند گفت: برآورد می‌شود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دچار بیماری‌های نادر باشند زیرا ۶ هزار بیماری نادر وجود دارد که ۲۰۰ نوع از این بیماری‌ها شیوع بالایی دارد و ما توانسته‌ایم بر روی ۵۸ نوع بیماری نادر در کشور کار کنیم. به طوری که اگر یکی از این بیماریهای نادر تعداد بیمارانش از یکصد نفر بیشتر شود برای آن یک انجمن تاسیس می‌کنیم.

حضور ۲۰ کشور اروپایی در همایش بین المللی روز جهانی بیماری‌های نادر

داودیان به تاسیس طرح پایلوت سرطان بیماران نادر نیز اشاره کرد و افزود: بنیاد بیماری های نادر ایران در زمینه‌های پژوهشی، تحقیقاتی، تشخیصی فعالیت می‌کند و برای این بیماران سلامت‌کارت نیز صادر کرده است. به طوری که کسانی که تحت پوشش نبوده‌اند توانسته‌ایم هزینه‌های پوشش بیمه‌ای آنان را بپردازیم.

وی در ادامه توضیحات فعالیت‌های بنیاد بیماری‌های نادر ایران به محسنی بندپی رئیس بیمه سلامت ایرانیان گفت: ما انتظار داریم با انعقاد تفاهمنامه‌ای بین این بنیاد و بیمه سلامت ایرانیان قدمی برای ارتقای درمان بیماران نادر برداشته شود تا هزینه‌های این بیماران کاهش یابد.

داودیان در پایان با اشاره به برگزاری روز جهانی بیماری‌های نادر در روز ۹ اسفند سال جاری با حضور میهمانانی از ۲۰ کشور اروپایی و آمریکایی از محسنی بندپی به عنوان می‌ه‌مان ویژه این مراسم دعوت به عمل آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز