خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار:

30 درصد تولید ناخالص ملی ارزش کار خانگی زنان بوده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۶۸۸

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حدود 30 درصد تولید ناخالص ملی ارزش کار خانگی زنان بوده و این آمار مربوط به زنان خانه دار است.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار عصر امروز در بازدید از غرفه نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی صادراتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان البرز که در کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده حدود سی درصد تولید ناخالص ملی ارزش کار خانگی زنان بوده و این آمار مربوط به زنان خانه‌دار است.

ابتکار با اهمیت بازاریابی اشاره کرد و گفت: افزایش مهارت‌هایی که تولید کننده بتواند بازاریابی برای صادرات و داخل انجام دهد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با عنوان اینکه بانوان ایرانی همواره در اقتصاد ملی نقش دارند، افزود: فعالیت بانوان ایرانی بخصوص زنان و دختران تحصیل‌کرده در بخش اقتصاد، قابل ملاحظه است که در حوزه‌های مختلف صنعت کار می‌کنند. مهارت‌آموزی باید براساس علایق و سلایق و مهارت ایجاد شود و در این راستا به‌دلیل اهمیت کسب و کارهای کوچک و متوسط، این حوزه نیاز به آموزش دارد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بدون مهارت، کسب و کار از ثبات لازم برخوردار نخواهد بود لذا این آموزش‌ها توسط دولت از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای و قراردادهای که با بخش‌های مختلف داریم در حال انجام است.

وی با یادآوری درآمدزایی اینترنتی، گفت: با توجه به توسعه و گسترش کسب و کار فضای مجازی با همکاری وزارت ارتباطات کارهای مشترکی در حال انجام است و در این زمینه دولت تمام تلاش را بر تامین نیاز اولیه و حتی تسهیلات لازم برای  زنان در اینجا زمینه بسیار مهم است که در دستور کار ما قرار دارد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه زنان در حال حاضر برای تامین وثیقه مشکل دارند نیاز به حمایت‌های خاصی دارند، گفت: تشکل‌ها و تعاونی‌ها برای تسهیل‌گری در حوزه تضامین لازم دست به کار شوند.

ابتکار به امتیازات خوب بانوان در بخش کشاورزی و صنعت اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر تسهیلات ویژه اشتغال بانوان در شهرک‌های صنعتی امکانات ویژه‌ای برای زنان در نظر گرفته شده که در حال اجراست.

وی گفت: حضور زنان در اقتصاد رشد داشته و بین سال‌های 95 تا 96 حدود 60 درصد از مشاغل خانگی و کوچک و متوسط، مربوط به اشتغال بانوان بود.

ابتکار به جلسه خود با وزیر صنعت اشاره کرد و گفت: در رابطه با رفاه حال بانوان، دفتر ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات زنان کارآفرین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز