خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون ایران:

سازمان استاندارد زیر بار فشارهای سیاسی سر خم نکند

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۲۸۶

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: انتظار داریم همانطور که سازمان استاندارد نسبت به بخش تعاونی و خصوصی دقت عمل دارد، در حوزه‌های دیگر هم از حیطه مسئولیت‌های خود کوتاه نیاید. زیر بار فشارهای سیاسی سر خم نکند که در غیر این صورت سلامت مردم به خطر می‌افتد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نشست مشترک رئیس اتاق تعاون ایران و مسئولان اتحادیه‌های تعاونی با نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز دوشنبه ۲۸ آبان در سالن کنفرانس اتاق تعاون برگزار شد.

در این نشست بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران اظهار کرد: فعالیت‌های بخش تعاون مبنی بر اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی است. در اصل ۴۴ قانون اساسی حوزه فعالیت‌های اقتصادی کشور به سه بخش خصوصی، دولتی و تعاونی تقسیم شده است.

وی افزود: حوزه فعالیت تعاونی‌ها گسترده‌تر از مسکن و تعاونی مصرف است و به بخش‌های مختلفی در صنعت، کشاورزی، پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان تقسیم می‌شود. ۱۵ درصد از صنعت فولاد تعاونی‌ هستند و بیش از ۶۵ درصد از فعالیت‌های کشاورزی در حوزه تعاون انجام می‌شود.

عبداللهی در ادامه تصریح کرد: ما در حال حاضر ۱۸۰ هزار شرکت تعاونی داریم که از این میزان ۵۶ اتحادیه ملی هستند و ۳۱ اتاق استانی داریم. اتاق تعاون ایران در تمام شوراهای ملی کشور صاحب رای است. بخش تعاون سهم قابل ملاحظه‌ای در اقتصاد کشور دارد.

رئیس اتاق تعاون ایران در رابطه با الزام وجود استانداردسازی در کشور خاطرنشان کرد: یکی از الزامات توسعه در هر کشوری استانداردسازی فعالیت‌ها است. در کشور ما هم در سال‌های اخیر استانداردسازی با قوت دادن به سازمان ملی استاندارد پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد به خاطر نوع فعالیت از پرمخاطب‌ترین سازمان‌ها محسوب می‌شود به خصوص در حوزه اقتصاد و کسب و کار بیشترین فعالیت و مخاطب را دارد.

عبداللهی افزود: در حوزه تعاون هم به همین ترتیب است و در واحدهای خدمات، واردات و صادرات ما با سازمان استاندارد سروکار داریم و این سازمان حافظ سلامت محصولات است. ما به هیچ عنوان از این سازمان نمی‌خواهیم از حوزه کارهای خود کوتاه بیایند که خلاف منافع ملی است بلکه ما خواهان تسریع و تسهیل در امور هستیم.

وی با اشاره به اقدامات سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: انتظار داریم همانطور که سازمان استاندارد نسبت به بخش تعاونی و خصوصی دقت عمل دارد، در حوزه‌های دیگر هم از حیطه مسئولیت‌های خود کوتاه نیاید. زیر بار فشارهای سیاسی سر خم نکند که در غیر این صورت سلامت مردم به خطر می‌افتد.

رئیس اتاق تعاون ایران در رابطه با واگذاری‌ تصدی‌گری‌های سازمان استاندارد گفت: سازمان استاندارد می‌تواند با واگذاری‌ تصدی‌گری‌های خود به بخش خصوصی یکی از ارکان دولت باشد که در جهت خصوصی‌سازی قدم‌های مثبتی برداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز