خبرگزاری کار ایران

نیویورک‌تایمز فاش کرد؛

جزئیات برنامه آل سعود برای ترور سردار سلیمانی، ایجاد ناآرامی‌ و جنگ اقتصادی علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۵۱

نیویورک‌تایمز در گزارشی جزئیات برنامه سعودی‌ها برای جنگ اقتصادی علیه تهران، ایجاد ناآرمی و ترور شخصیت‌های ایرانی از جمله سردار قاسم سلیکانی را فاش کرد.

به گزارش ایلنا، نیویورک‌تایمز در گزارشی با اشاره به توطئه‌های ریاض علیه تهران نوشت: سعودی‌ها بعد از آن که محمد بن سلمان قدرت خود را تقویت کرد به دنبال ترور شخصیت‌های مهم و سران ایرانی هستند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که از سال گذشته سعودی‌ها به دنبال ترور شخصیت‌های مهم در هستند.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که سعودی‌ها از مرگ خاشقچی به عنوان  مرگ مقام سرکش یاد می‌کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که  با توجه به نشستی که با حضور سران اسرائیلی و احمد العسیری در ریاض برگزار شد، سعودی‌ها از سال گذشته  در پی ترور شخصیت‌های برجسته ایرانی هستند.

نویسنده این گزارش نیویورک‌تایمز افزود: یکی از این مقامات ارشد اطلاعاتی که در جلسه ریاض حضور داشت، «ژنرال احمد العسیری»، معاون وقت سرویس امنیت و اطلاعات خارجی عربستان بوده است که در پی اعتراف ریاض به قتل خاشقجی از سمتش برکنار شد. در این جلسه که مارس سال ۲۰۱۷ برگزار شد، طرحی به ارزش ۲ میلیارد دلار برای استفاده از عوامل اطلاعاتی در جهت آسیب به اقتصاد ایران تدوین شد، در جریان این جلسه کمک‌های قابل توجه ژنرال احمد العسیری سخنگوی نیروهای ائتلاف در مورد ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران مورد تایید قرار گرفت.

در ادامه این افشاگری نیویورک‌تایمز آمده است: «رواج ترور، عملیات مخفی و مبارزات نظامی مانند جنگ در یمن  که تحت نظارت محمد بن سلمان صورت می‌گیرد، می‌تواند باعث بی‌ثباتی در منطقه شود و موقعیت عربستان را به عنوان یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان نفت جهان تهدید کند.»

نویسنده این گزارش با اشاره به اینکه در جلسه مورد اشاره در ریاض افراد خاصی شرکت داشتندف یادآور شد: « یکی از حاضران در این جلسه جورج نادر، یک تاجر آمریکایی لبنانی، بود که پیش از این با ولیعهد عربستان ملاقات کرده بود. یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این نشست، جو زامل اسراییلی بود، که روابط گسترده‌ای با سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی دارد.»

نادر و زامل هر دو از مشاوران ویژه این برنامه هستند که از آنها در مورد صحبت‌هایشان با مقامات آمریکایی و عربستان سعودی در مورد موضوع ایران  سوال شده است. آنها هم چنین در پروژه‌ای برای دستکاری رسانه‌های اجتماعی تحت نظارت زامل حضور داشتند ولی در این خصوص اظهارنظر نکردند. سخنگوی دولت عربستان سعودی  هم مانند نادر و زامل از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: با توجه به نشست مارس ۲۰۱۷ برای خرابکاری در اقتصاد ایران، مقامات آل سعود از گفتن این مساله که قصد ترور مقام‌های ایرانی را دارند، ابایی نداشتند.

با این حال، تا سال ۲۰۱۷، با وجود اینکه عملیات نظامی عربستان سعودی که عموما توسط ژنرال العسیری در  یمن اداره می‌شود و اقدامات نظامی او یک فاجعه انسانی است، اما محمدبن سلمان حامی او محسوب می‌شود و وی در ادامه حمایت‌هایش از العسیری مقام او را به معاون آژانس جاسوسی پادشاهی عربستان و هم چنین اداره اطلاعات عمومی ارتقا داد.

طرح‌های جرج  نادر و  زامل به آغاز سال ۲۰۱۶ بر می‌گردد ، زمانی که آنها شروع به طرح‌های بلندپروازانه در مورد جنگ‌ اقتصادی علیه ایران ورود پیدا کردند آن هم با هدف اینکه به برنامه هسته‌ای ایران پایان دهند. آنها عملیاتی مانند آشکارسازی دارایی‌های پنهانی جهانی نیروی قدس، ساختن حساب‌های شبکه‌های  اجتماعی جعلی فارسی برای تحریک ناآرامی‌ها در ایران، تامین مالی گروه‌های مخالف ایران و افشا کردن اتهامات و فریبکاری علیه مقامات ارشد ایرانی را برای ضربه به تهران در دستور کار خود قرار دادند.

شواهد حاکی از آن است که دولت سعودی چندی قبل هم برای تغییر نظام ایران با مقامات آمریکایی رایزنی کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز