خبرگزاری کار ایران

دو کشته و دو مجروح براثر آتش‌سوزی در یک لنج/صیادان کنارک و چابهار از ابتدایی‌ترین امکانات ایمنی محروم هستند

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۹۶۶

یک لنج صیادی بندر کنارک روز گذشته در دریای عمان دچار حادثه آتش‌سوزی شد. به گفته مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان؛ ترکیدگی شیلنگ موتور سبب آتش‌سوزی این لنج شد و در پی این حادثه، ۲ نفر بر اثر آتش‌سوزی کشته و ۲ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته یک لنج صیادی کنارک که در آب‌های دریای عمان بود، دچار آتش‌سوزی شد که در پی این آتش‌سوزی ۲ نفر کشته و ۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

هدایت‌الله میرمرادزهی (مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان) در خصوص این حادثه گفت به رسانه‌ها گفت: این لنج که برای صید به آب‌های فراساحلی رفته بود در ۱۲۰ مایلی آب‌های ساحلی چابهار در نزدیکی کشور عمان روز گذشته دچار آتش‌سوزی شد.

وی افزود: پس از ترکیدگی شیلنگ قسمت موتور و آغاز آتش‌سوزی، چهار نفر برای عیب‌یابی و اطلاع از حادثه به قسمت موتورخانه رفته بودند که ۲ نفر بر اثر آتش‌سوزی کشته و ۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این لنج ۱۶ سرنشین داشت که با استفاده از ۱۰ کپسول آتش‌نشانی، کمک یک لنج دیگر و همچنین امداد نیروهای کشور عمان پس از سه ساعت آتش خاموش شد. لنج سوخته شده با استفاده از بکسل شب گذشته به ساحل شهر کنارک منتقل شده است.

در همین رابطه، یوسف مصلحی (نماینده شورای اسلامی شهرستان کنارک در شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان و عضو هیات رییسه شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان) نیز در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بنادر کنارک و چابهار که ۴۵ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند دو بندر مهم ایران در حوزه ماهیگیری محسوب می‌شوند. به گفته مقامات؛ بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است و به آب‌های آزاد راه دارد. در این دو بندر چندین هزار لنج صیادی و باری وجود دارند. با این حال، صیادان و لنج‌داران در این بنادر از ابتدایی‌ترین امکانات ایمنی محروم هستند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان در پایان، تصریح کرد: این اولین بار نیست که یک‌چنین حوادثی در کنارک و چابهار رخ می‌دهد. متاسفانه شیلات امکانات مناسب برای مقابله با یک‌چنین اتفاقاتی را ندارد و بیشتر صیادان از شیلات بابت نداشتن تجهیزات کافی ایمنی انتقاد دارند. در زمان‌هایی که ابعاد آتش‌سوزی گسترش می‌یابد، با توجه به تعداد و قدرت محدود کپسول‌های اطفای حریق، کاری برای مقابله نمی‌توانند انجام دهند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز